شناسهٔ خبر: 126220 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دشمنی با ایران به خاطر حمایت از فلسطین است

ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه توطئه دیگر جلوه دادن ایران به عنوان دشمن است، تصریح کرد: تنها ایران است که از فلسطین حمایت می‌کند و دشمنی با ایران به خاطر مسئله فلسطین است.

به گزارش «نماینده»، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۶ تیر) در نشست علمی رسانه‌ای "روز جهانی قدس زندگی مسئولانه" با بیان اینکه ما در روز قدس بر دو مسئله تاکید می‌کنیم که هدف امام از نامگذاری روز قدس بود، اظهار کرد: مسئله اول شناخت دشمن حقیقی همان رژیم صهیونیستی و حامیانش است که از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: مسئله دوم تاکید بر وحدت امت بود و این روز را به عنوان سمبل وحدت انتخاب کردند.

ابوشریف با اشاره به اینکه متاسفانه اوضاع قدس، اوضاع خوبی نیست، خاطرنشان کرد: البته ما مأیوس و ناامید نیستیم و توکلمان به خدای بزرگ است ولی صهیونیستها طرحها و توطئه‌هایشان در دست اقدام است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین با بیان اینکه طرحهای آنها با سیطره بر مسجد‌الاقصی تمام می‌شود، گفت: آنها نمی‌خواهد این سمبل را به دست مسلمانان بسپارند و هدفشان سیطره بر مسجدالاقصی است. هدف آنها ساخت هیکل بر این بنای عظیم است و شهرکهای صهیونیستی ادامه دارد و جایی در قدس نمانده که از شهرکسازی در امان باشد.

وی با اشاره به اینکه محله‌های عربی به بهانه‌های مختلف غصب می‌شود و شهرکسازی صورت می‌گیرد، گفت: صهیونیستها به بهانه ایجاد اردوگاه، مترو، خط آهن، اتوبان و پارک محله‌ها را تخریب می‌کنند. متاسفانه برخی دلالان عرب نیز وارد صحنه شده‌اند و ساختمانهایی را در مناطق عربی‌نشین برای صهیونیستها تصاحب می‌کنند.

ابوشریف افزود: متاسفانه برخی دولتهای عربی به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، طرح ایجاد فرودگاه قلندیا و توسعه شهرکها با روند شتابان اجرا می‌شود.

نماینده جنبش اسلامی مردم فلسطین با تاکید بر اینکه حدود هفت ماه پیش رژیم صهیونیستی تلاش کرد توطئه‌ای علیه قدس انجام دهد، متذکر شد: یکی از توطئه‌های آنها تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی بود. از لحاظ زمانی، زمان نماز مسلمانان و یهودیان تقسیم شده است اما بیشتر وقت در دست یهودیان است. مسلمانان هنگام نماز ظهر به مسجد می‌روند و یک ربع بعد مسجد در اختیار یهودیان است تا زمان نماز مغرب. از زمان نماز مغرب و یک ربع بعد از آن دوباره مسجد تا زمان نماز صبح در اختیار یهودیان است.

وی به اختصاص یک بخش ۳۰ هزار متر مربعی از مسجد الاقصی به یهودیان اشاره کرد و گفت: مردم قهرمان فلسطین در برابر این توطئه ایستاده‌اند و به حفاظت از مسجد می‌پردازند.

ابوشریف افزود: مردم کرانه باختری از ورود به قدس منع شده‌اند و با مجوز رژیم صهیونیستی می‌توانند وارد شوند و افراد زیر ۴۰ سال نیز از ورود به مسجد منع شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین با تجهیزات اندک شروع به حفاظت از سرزمین خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اخیراً رژیم صهیونیستی قانونی تصویب کرده که براساس آن افراد محافظت کننده را می‌تواند به اتهام تروریست بودن دستگیر کند.

نماینده جنبش اسلامی مردم فلسطین در ادامه سخنانش با اشاره به انتفاضه مردم فلسطین اظهار کرد: انتفاضه بستر حمایتی عربی و اسلامی ندارد و در کشورهای عربی کسی حمایت نمی‌کند.

ابوشریف افزود: تشکیلات خودگردان مانعی بر سر راه مردم فلسطین است این بخشی از تصمیم کشورهای عربی بود که مسئله فلسطین را به هر شکلی که هست حذف و از صحنه محو کنند. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه اجازه تشکیل دولت فلسطین را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه تعداد فلسطینیها در بخش تاریخی فلسطین بیشتر از تعداد یهودیان است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند فلسطینیها را در مناطق کوچک جمع کند تا بار مالی آنها را برعهده نگیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه در روز قدس امسال قدس وضعیت خوبی را شاهد نیست، متذکر شد: قدس بیش از هر زمان نیازمند کمک است و رویکرد ما باید به سمت خطراتی باشد که قدس را تهدید می‌کند امت اسلام باید جهت‌گیری‌اش به سمت قدس باشد.

وی با اشاره به اینکه توطئه دیگر جلوه دادن ایران به عنوان دشمن است، تصریح کرد: تنها ایران است که از فلسطین حمایت می‌کند و دشمنی با ایران به خاطر مسئله فلسطین است.

نظر شما