شناسهٔ خبر: 126190 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وزیر کشور: هیچ مساله امنیتی در شب قدر وجود نداشته است

رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر این که هیچ مساله امنیتی در شب قدر وجود نداشته است، گفت: نیروهای انتظامی، امنیتی و وزارت کشور در لیالی قدر کاملا به اوضاع مسلط هستند و تدابیر لازم را اندیشده اند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه درجمع خبرنگاران، گفت : آنچه که مهم است امنیت مبتنی بر حضور جدی، دقیق و حساس مردم در صحنه است.
وی از مردم خواست با مشاهده هر نوع اقدام مشکوک یا کسب هر اطلاعاتی آن را به مراکز ۱۱۰ و واحدهای امنیتی اطلاع دهند چراکه اطلاعات آنها به ماموران کمک می کند.
وزیر کشور باردیگر اعلام کرد که تاکنون هیچ مشکل امنیتی در کشور وجود نداشته است و نخواهیم داشت.

** اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات شورای اجتماعی کشور
رحمانی فضلی در ادامه به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: بعد از آخرین نشستی که در حضور رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند که برای ۶ ماهه بعد یک گزارش جامع از عملکرد دستگاه مربوطه به صورت فوق العاده ارایه شود.
وی ادامه داد: بعد از آن جلسه، تقسیم کار ملی انجام شد و هر موضوع به یک دستگاه اصلی و چند دستگاه همکار و چند دستگاه معین واگذار شد.
جانشین رییس شورای اجتماعی کشور همچنین گفت: در این جلسه وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی گزارش عملکرد دوماهه خود را از آن ۶ ماه ارایه دادند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: شورای اجتماعی کشور مصمم است که به صورت مرتبط جلسات کمیته های مربوط و این شورا را تشکیل دهد و تمام مصوبات پیگیری شود.
وی افزود: یکی از موضوعات دستور کار جلسه امروز بحث سواحل و ساماندهی آنها بود. با توجه به این که بعد از ماه مبارک رمضان سیل مسافرین را به مناطق شمالی خواهیم داشت، مقرر شد که برنامه ریزی مرتبی هم در مسایل فرهنگی و اجتماعی و رفاهی و تفریحی و اوقات فراغت و ترافیک صورت بگیرد تا دستگاه های متولی برنامه های خود را آماده کنند و از هم اکنون مقدمات این سفر آماده شود.
رحمانی فضلی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور را ناجیان غریق عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه در سال ۹۴ به دلیل کمبود اعتبارات مشکلاتی در پرداخت پیش آمده بود که امروز مصوبه ای تصویب شد تا پرداخت آنها با سرعت انجام شود و برای سال ۹۵ اعتبار لازم تامین شود و مشکلی پیش نیاید.
وی در خصوص اعتبار سال ۹۵ برای مصوبات شورای اجتماعی کشور گفت: دستگاه های مرتبط با این موضوعات همه اعتبارات جاری خاص برای این مسایل در برنامه هایشان دیده شده است اما برای اینکه شورای اجتماعی بتواند برنامه هایی که در این شورا تصویب می شود را پیش ببرد یک ردیف جمعی در بودجه تعریف شده است که ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار دارد.
وزیر کشور ادامه داد: ما از این رقم به برنامه هایی که به تصویب شورای اجتماعی می رسد حداکثر تا ۲۰ درصد کمکشان می کنیم که بتواند برنامه هایشان را انجام دهند.

نظر شما