شناسهٔ خبر: 125969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محبوبیت «ترامپ» کاهش یافت

ترامپ یک رسانه آمریکایی با اشاره به نتایج نظرسنجی های جدید در این کشور از احتمال کنار گذاشته شدن نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از تایم، جدیدترین نظرسنجی های انجام شده توسط واشنگتن پست و و شبکه ای بی سی نیوز نشان می دهد که از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر به «دونالد ترامپ» رای نمی دهند.

بر همین اساس با آشکار شدن نشانه های شکست دونالد ترامپ در برابر «هیلاری کلینتون» دموکرات، حزب جمهوریخواه به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از نامزدی ترامپ برای انتخابات است و اعضای کمیته «مقررات کنوانسیون» حزب جمهوریخواه درصدد اعمال اصلاحاتی در قوانین هستند تا راهی برای شانه خالی کردن نمایندگان حزبی (دلیگت) از رای دادن به ترامپ پیدا کنند.

بنا بر پیشنهاد مطرح شده، می توان به نمایندگان حزبی وضعیت «معترض وجدانی» اعطا کرد تا آنان بتوانند از تعهد خود به رای دادن به ترامپ مطابق با انتخابات درون حزبی شانه خالی کنند.

بر اساس مقررات کنونی حزب جمهوریخواه، تقریبا تمام نمایندگان حزبی حاضر در گردهمایی یا کنوانسیون این حزب ملزم به رای دادن بنابر نتایج انتخابات درون حزبی هستند. این پیشنهاد مطرح شده در صورت تصویب، الزام رای دادن به ترامپ را از میان بر می دارد و می تواند از دستیابی وی به رای ۱۲۳۷ نماینده حزبی مورد نیاز برای کسب نامزدی جلوگیری کند.

به گزارش مهر، در ماه های گذشته نیز خبرهایی مبنی بر تلاش جمهوریخواهان برای کنار گذاشتن ترامپ منتشر شده بود اما با وجود این تلاش ها وی توانسته تا این مرحله از رقابت ها پیش بیاید.

نظر شما