شناسهٔ خبر: 125823 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

دلیل تغییر بی‌سابقه ساعت‌کار مجلس در ماه مبارک رمضان چیست؟

هفته نامه «نماینده»/ یک روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان هیئت‌رئیسه مجلس تصمیم گرفت ساعت جلسات علنی و بخش‌های اداری مجلس را جابجا کرده و با تأخیری یک ساعته جلسات علنی از ۹ و مراکز اداری پارلمان از ۸:۳۰ آغاز شود.

این تغییر به گفته چند تن از کارمندان قوه مقننه بی‌سابقه محسوب می‌شود. این بی‌سابقگی در حدی است که طبق اظهارات یک کارمند ارشد روابط عمومی مجلس، حتی در بدترین شرایط آب و هوایی چند سال قبل که وارونگی هوا در زمستان همه ادارات تهران را به تعطیلی کشانده بود، بخش‌های اداری مجلس موظف به حضور در محل کار بودند.

البته جابجایی یکساعته در شروع جلسات علنی مجلس اتفاق ناخوشایندی محسوب نمی‌شود، زیرا سال‌های گذشته که این تغییر ساعت وجود نداشت، با توجه به غلبه فضای ماه مبارک رمضان موجب تأخیر در حضور نمایندگان و در نتیجه دیر به حد نصاب رسیدن جلسات علنی می‌شد، اما با شرایط فعلی نمایندگان آخرین جلسه علنی خود را که روز اول ماه رمضان بود با تأخیر کمتری نسبت به سایر روزها آغاز کردند. ضمن اینکه نمایندگان حداقل ۴ و حداکثر ۷ جلسه علنی را با این شیوه برگزار خواهند کرد.

گفتنی است برخی رسانه‌ها از علی لاریجانی نسبت به برخورد دوگانه وی در مورد اجرای قوانین انتقاد کرده و ابراز مخالفتش با تغییر ساعت کار در دولت محمود احمدی‌نژاد را یادآوری می‌کنند.

البته در این خصوص باید نظر اعضای هیئت‌رئیسه مجلس را جویا شد تا دلایل این تصمیم به‌صورت شفاف برای عموم مردم تبیین شود و شبهه برخورد دوگانه رئیس دستگاه قانون‌گذاری کشور از اذهان پاک شود.

نظر شما