شناسهٔ خبر: 125786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آزادسازی محله اول الشهداء فلوجه/ کشته شدن ۴۲ داعشی

فلوجه فرماندهی عملیات فلوجه از آزادسازی محله یکم الشهداء در جنوب این شهر و کشته شدن ۴۲ نفر از عناصر تروریستی داعش در این عملیات خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، سرلشکر عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات فلوجه گفت: نیروهای عراقی خود را برای یورش به محله نزال که از مقرهای اصلی گروه داعش است، آماده می کنند.

الساعدی تصریح کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم و ارتش و پلیس توانستند محله یکم الشهداء در مجاورت محله دوم الشهداء در جنوب فلوجه را از دست داعش آزاد کنند.

داعش ۱۹ عنصر فراری خود در فلوجه را اعدام کرد

یک منبع آگاه در شهر فلوجه گفت که گروه تروریستی داعش ۱۹ نفر از عناصر فراری خود از محله الشهداء در این شهر را اعدام کرد.

این منبع تصریح کرد: عناصر داعش این ۱۹ نفر را بعد از فرار از صحنه نبرد با نیروهای عراقی در محله الشهداء و محله النساف در میدانی در مرکز شهر فلوجه اعدام کردند.

وی افزود: دادگاه شرعی داعش حکم اعدام این عناصر با شلیک گلوله به سر آنها را صادر کرد.

الحشد الشعبی: کمر تروریسم را شکستیم

سامی المسعودی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) تاکید کرد که با همت دستگاه مبارزه با تروریسم، کمر تروریسم در شهر فلوجه را شکستیم.

وی با ستایش از قدرت و صلابت دستگاه مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال، از همه اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری فشرده ای داشته باشند و اخبار پیروزیها را پوشش گسترده دهند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی عراق از گشودن گذرگاه امنی برای خارج شدن غیرنظامیان از مرکز شهر فلوجه خبر دادند.

داعش: هر خانواده یک نیرو به ما بدهد

جبار المعموری از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق فاش کرد که گروه داعش سن جذب کودکان در داخل بخش الشرقاط در شمال استان صلاح الدین را کاهش داده و از هر خانواده خواسته است که یکی از اعضای خود را برای خدمت در صفوف این گروه معرفی کند.

المعموری گفت: داعش سن جذب کودکان در گروه خود را از ۱۴ سال به ۱۰ سال کاهش داده است تا تلفات خود در نبردهایش بویژه تلاش های مکررش برای کنترل بر کوهستان مکحول و دو چاه نفتی العجیل و علاس و نیز فرار گروهی عناصر خود را جبران کند.

وی افزود: داعش با قدرت به جذب نوجوانان روی آورده و مراکز آموزش آنها را راه اندازی کرده است و از اکثر آنها برای عملیات انتحاری استفاده می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما