شناسهٔ خبر: 125738 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کواکبیان:

وزارت خارجه در مقابل عهدشکنی امریکاییها موضع قاطعانه و شفاف بگیرد/تحریمها بعد از برجام برداشته نشده است

کواکبیان/2 نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم واکنش وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به مستند بی بی سی در مورد امام (ره) گفت: وزارت خارجه باید واکنش قاطع تری نسبت به عربستان به واسطه نقشش در جنایات علیه مردم یمن و حمایت از تروریست‌ها در فلوجه نشان دهد.

به گزارش «نماینده» ، مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی پارلمان پس از گزارش وزیر امور خارجه درباره عهدشکنی آمریکاییها، گفت: دستاوردهای برجام خوب بود ولی قرار بود تحریمها برداشته شود که این اتفاق رخ نداد و امریکاییها همچنان بدعهدی می‌کنند که باید دستگاه دیپلماسی مواضع شفاف و قاطعانه بگیرد.

وی درباره واردات بی رویه به کشور، اظهار کرد: در واردات کالا باید دقت لازم صورت گیرد و به سرمایه‌گذاران داخلی بها داده شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه عربستان پس از فاجعه منا و حرمت شکنی در حج امسال و کمک به داعش همچنان در مقابل ایران گستاخی می‌کند، تاکید کرد: وزارت امورخارجه برنامه و موضع قاطعانه‌ای برای مقابله به این گستاخی عربستانیها داشته باشد.

کواکبیان خطاب به وزیر امورخارجه افزود: کمیسیون امنیت ملی در مجلس، کمیسیون مادر است که همه تصمیمات اساسی در آنجا اتخاذ می‌شود بنابراین سراغ کمیسیونهای غیر مثل کمیسیون برجام نروید و هر بحثی است باید در کمیسیون امنیت ملی انجام شود.

نظر شما