شناسهٔ خبر: 125450 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی رئیس مجلس شد/کواکبیان تنها ۱۱ رای آورد/ پزشکیان و مطهری نائب رئیس اول و دوم شدند

علی لاریجانی/2 علی لاریجانی در رقابت با مصطفی کواکبیان با کسب ۲۳۷ رأی به عنوان رئیس دائم مجلس دهم برای سال اول فعالیت خانه ملت برگزیده شد.

به گزارش «نماینده» ، انتخابات هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل در صحن علنی پارلمان آغاز شد که طی آن علی لاریجانی و مصطفی کواکبیان ریاست دائم پارلمان کاندیدا شدند.

پس از رأی‌گیری برای ریاست مجلس، علی لاریجانی با کسب ۲۳۷ رأی از ۲۷۶ آرای مأخوذه به عنوان رئیس دائم مجلس دهم برگزیده شد.

مصطفی کواکبیان هم ۱۱ رأی نمایندگان مجلس را از آن خود کرد. ۲۸ رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

**امیدوارم مجلسی کارآمد و آرام داشته باشیم

تسنیم گزارش داد: علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب به عنوان رئیس دائم قوه مقننه گفت: از کسانی که به بنده محبت داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم مجلس کارآمد و آرامی داشته باشیم.

**پزشکیان و مطهری نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم شدند

در ادامه جلسه امروز خانه ملت پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس دائم مجلس دهم با کسب ۲۳۷ رأی، محمد دهقان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری و مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای تصدی نواب هیأت رئیسه دائم مجلس دهم شدند.

پس از رأی‌گیری، از مجموع ۲۷۳ آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با کسب ۱۵۸ رأی و علی مطهری با کسب ۱۳۳ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند.

همچنین محمد دهقان ۱۱۸ رأی و حمیدرضا حاجی‌بابایی ۱۲۳ رأی به خود اختصاص دادند.

**ترکیب ناظرین هیات رییسه مجلس

در جلسه امروز پارلمان، نمایندگان پس از انتخاب رئیس، نواب رئیس و دبیران هیأت رئیسه دائم، وارد انتخاب ناظران (کارپردازان) هیأت رئیسه دائم مجلس دهم شدند که بر این اساس محمد عاشوری با ۱۶۵ رای، بهروز نعمتی با ۱۵۴ رای و محمد قسیم عثمانی با ۱۳۸ رای از مجموع ۲۷۸ رای به عنوان ناظران هیات رییسه مجلس دهم انتخاب شدند.

**انتخاب دبیران هیئت رئیسه دائم مجلس دهم

در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری رای‌گیری کردند که از مجموع ۲۷۵ رأی ماخوذه غلامرضا کاتب با ۱۴۶ رأی، قاضی‌زاده هاشمی با ۱۴۶ ر‌أی، رنجبر زاده با ۱۴۰ رأی یوسف‌نژاد با ۱۳۵ رأی، امیرآبادی با ۱۲۸ رأی و محمد علی وکیلی با ۱۲۴ رأی به عنوان دبیران دائمی هئیت رئیسه پارلمان دهم انتخاب شدند.

پس از پایان انتخاب هیئت رئیسه دائم، علی لاریجانی اعلام کرد: جلسه آتی مجلس یکشنبه ۱۶ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

نظر شما