شناسهٔ خبر: 125433 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ولایتی: لاریجانی ثابت کرده، کفایت لازم برای اداره قوه مقننه را دارد

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: لاریجانی ثابت کرده، کفایت لازم برای اداره قوه مقننه را دارد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با شخصیت‌ها و علمای اهل سنت اندونزی در جمع خبرنگاراندرباره آغاز عملیات فلوجه گفت: با این شرایط کشور عراق از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد و این یک پیروزی بزرگ برای دولت و ملت عراق خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امیدواریم این آزادی کامل شود اظهار داشت: پیشاپیش این حرکت بسیار مهم را به دولت و ملت عراق تبریک می‌گوییم و قطعا مقدمه‌ای برای آزادی موصل و دیگر قسمت‌هایی که در اشغال تروریست‌ها  هستند، خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب علی لاریجانی بعنوان رئیس موقت مجلس دهم اظهار داشت: این نشانه یک دموکراسی واقعی در کشور ماست که مردم به خوبی در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: نمایندگان مجلس دهم با اکثریت قاطعی به آقای لاریجانی رأی دادند و وی هم در طی این دو دوره‌ای که گذشت نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدواریم که دراین دوره هم موفق باشد چرا که قوه مقننه، قوه بسیار مهمی است همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که مجلس در رأس امور است.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هیئت نظارت برجام در چه مرحله‌ای است و چه خبر جدیدی در این باره دارید تصریح کرد: این کار ادامه خواهد یافت و نظارت لازم خواهد شد و آنچه که مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خودش عمل کرده ولی طرف مقابل در این رابطه اشکال تراشی می‌کند و آنطور که تعهد کرده عمل نمی‌کند.

 وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شورای روابط بین‌الملل خلیج فارس اعلام کرده ایران بحث حج را سیاسی کرده است تصریح کرد: حج یک عمل عبادی- سیاسی است.

ولایتی با بیان اینکه عربستان سعودی وظیفه‌اش را  در این فریضه مورد توجه قرار نمی‌دهد افزود: وظیفه عربستان حفاظت از حرمین شریفین، حج گذاران و مهمانان خانه خدا است اما آنان در سال گذشته نشان دادند که کفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در همین زمینه افزود: عربستان سعودی باید طوری عمل کند که حجاج بتوانند اعمال عبادی‌شان را انجام دهند و تسهیلات لازم و احترام برایشان حفظ شود اما برخورد سعودی‌ها با مهمانان خدا با آنچه که باید باشد تناسب ندارد.

وی با تأکید براینکه ایران جز در صورتی که امنیت و احترام حجاج حفظ شود به شکل دیگری راضی نخواهد شد که حجاج ایرانی به حج بروند گفت: بدون تردید مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این رابطه اهتمام لازم را خواهند کرد.

ولایتی افزود: امیدوارم مأ‌موران حکومت سعودی از رفتار گذشته‌شان دست بردارند و کاری کنند که در شأن حجاج و زائران خانه خدا باشد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیرخارجه عربستان اخیرا گفته است ایران مسبب فتنه مذهبی در عراق است اظهار داشت: فتنه گر اصلی در عراق در حال حاضر سفارت سعودی است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در گذشته هم کارهایی در جهت تضعیف تفرقه در میان ملت عراق انجام دادند اذعان داشت: حامی اصلی تروریست‌ها در عراق، سعودی‌ها هستند بنابراین آنچه که موجب ایجاد مشکلات برای مردم عراق شده در حقیقت حمایت‌های سعودی از تروریست‌ها است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در واکنش به سوالی مبنی بر اظهارات وزیرخارجه انگلیس در مورد آزمایش موشکی ایران گفت: ما برای کارهای دفاعی خودمان از کسی اجازه نمی‌گیریم.

ولایتی با تأکید براینکه وزیرخارجه انگلیس در این زمینه شأنی ندارد و سخنانش ارزشی ندارد اظهار داشت: ما برای دفاع از تمامیت ارضی و حقوق ملت‌مان هر کاری که لازم باشد در چارچوب قوانین بین‌الملل انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها دیگر صاحب قدرت نیستند و در جهت دلالی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا عمل می‌کنند بیان داشت: باید به آنها گفته شود که الان قرن بیست و یک است نه قرن نوزدهم، از گذشته پند بگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در همین زمینه افزود: ملت ایران هیچگاه نسبت به اتباع استعماری انگلیس چشم پوشی نمی‌کند و آن زمان که قدرت داشتند در مقابلشان ایستادیم و حال انگلیس محلی از اعراب در میان کشورهای دنیا ندارد.  

 

 

نظر شما