شناسهٔ خبر: 125385 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

انتخاب آیت‌الله جنتی، جبهه انقلاب را تقویت کرد

حسین ابراهیمی

«نماینده» ؛ حجت الاسلام حسین ابراهیمی*/پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفته گذشته با پیام مقام معظم رهبری رسماً آغاز به کار کرد و بعد از مراسم افتتاحیه با رأی اکثریت اعضا، حضرت آیت‌الله «احمد جنتی» به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شد. با توجه به انتخاب ایشان در جایگاه رئیس خبرگان باید به دو نکته مهم اشاره کرد.

اولاً- ریاست آیت‌الله جنتی بیانگر این است که «انقلاب بر همان آرمان، اعتقاد و ارزشی که داشت و همچنان دارد، ایستادگی می‌کند و به عبارت دیگر آن آرمان‌ها که براساس منویات حضرت امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری پایه‌گذاری شده با قوت ادامه خواهد یافت.»

حقیقتاً وجود آیت‌الله جنتی تبلوری از ارزش‌گرایی اسلامی، صبر، تحمل، استقامت، بردباری، ثبات قدم، ایستادگی در مقابل دشمن و در نهایت عدم عقب‌نشینی از مواضع انقلاب است.

آیت‌الله جنتی از افرادی است که از قبل از انقلاب همواره در مسیر انقلاب گام برداشته و با وجود سختی‌هایی که در نظام وجود داشت، توانسته از این پیچ‌وخم‌ها به سلامتی عبور کند و این امر بیانگر آن است که ایشان از انقلابی بودن خود نه تنها خسته نشده بلکه روزبه‌روز بر اعتقاداتش پافشاری‌ها کرده و روزبه‌روز بر ثبات قدمش افزوده شده است. ضمن اینکه باید نگاهی به ساختار خبرگان رهبری هم بیندازیم، اساساً خبرگان نوک پیکان نظام انقلاب اسلامی است و توقعی که از خبرگان می‌رود آن است که این افراد در تمامي ابعاد به ویژه حفظ نظام که همان انقلابی بودن است، الگو باشند.

باید به این اصل نیز پرداخت که «نظام اسلامی با رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و توسط مقام معظم رهبری نیز استمرار پیدا کرد از این رو انتخاب آیت‌الله احمد جنتی به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان نشأت گرفته از همان عهد و پیمانی است که با نظام بسته شده و امروز بعد از ۳۷ سال که از عمر نظام و انقلاب اسلامی سپری شده همان آرمان‌ها با قوت دنبال می‌شود» براین اساس باید تصریح کرد: «نظام از خط امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری انحراف پیدا نکرده و انتخاب ایشان هم نشان داد در همان راستا با کمال قوت و قدرت و با اقتدار مسیر خود را ادامه خواهد داد.»

ثانیاً- باید به تحرکات برخی از اشخاص و جریان‌ها در داخل و خارج از کشور در زمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری بپردازیم، در انتخابات سال گذشته به وضوح مشاهده شد سرمایه‌هایی جهت تخریب سه شخصیت بزرگوار صورت گرفته، هدف تخریب، تضعیف جبهه ولایت بود اما خوشبختانه با اقدام و حرکت مناسب مجلس خبرگان، ریاست آن به نام حضرت آیت‌الله جنتی ورق خورد بنابراین با طرح این موضوع باید در همین قسمت به دو نکته پرداخت.

نکته اول- رأی به آیت‌الله جنتی نشان داد نقشه‌هایی که طراحی شده بود تا نعمت و جایگاه ولایت را کم‌رنگ کنند، خوشبختانه محقق نشد و همچنان این جایگاه در نظام و در بین مردم پررنگ است.

آیت‌الله جنتی همان‌گونه که قبل و بعد از انقلاب همواره ولایت‌مدار بوده، امروز هم بر همان جایگاه تکیه زده و با همان روحیه انجام وظیفه می‌کند؛ دشمنان اسلام به ویژه غربی‌ها به دنبال تغییر و تحول به نفع خودشان بودند که انتخاب آیت‌الله جنتی به آنها ثابت کرد که آن تغییر و تحولی که دشمن در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهد هرگز اتفاق نخواهد افتاد؛ این انتخاب به دشمنان نشان داد که پایه‌های نظام همواره محکم و حرکت نظام به سمت‌وسوی همان آرمان‌هایی است که روزهای اول به خاطر آن انقلاب شد.

نکته دوم- انتخاب حضرت آیت‌الله جنتی در حقیت جبهه ولایت‌مداران را احیا و تقویت کرد و به اقدام و حرکت انسان‌های والا و ارزشمند پیام داد و از طرف دیگر هم سیلی محکمی به غرب به‌ویژه انگلیس زد. فراموش نکردیم چه تخریب‌هایی علیه سه آیات (حضرات آیات احمد جنتی، مصباح یزدی، محمد یزدی) انجام دادند تا بدین وسیله این بزرگان و حضرات عظام در خبرگان حضور نداشته باشند اما با ریاست آیت‌الله جنتی جبران عدم حضور دو بزرگوار دیگر در دوره پنجم خبرگان رهبری تحقق پیدا کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

نظر شما