شناسهٔ خبر: 125343 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

کتابخانه ملی سیاسی نیست

صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی گفت: کار سیاسی در اندیشگاه فرهنگی حکم موریانه را دارد. اینجا صرفاً باید کار اندیشه‌ای و فکری انجام شود و ما به طو جدی و اکید از سیاسی شدن این نهاد فرهنگی اجتناب کرده‌ایم.

به گزارش «نماینده» به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سیدرضا صالحی امیری در نشست فصلی مدیران ستادی و استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که در شیراز برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیش از ۳۶۰ نشست در اندیشگاه فرهنگی در سال گذشته گفت: کار سیاسی در اندیشگاه فرهنگی حکم موریانه را دارد و در این اندیشگاه صرفاً باید کار اندیشه‌ای و فکری انجام شود و ما به طو جدی و اکید از سیاسی شدن پژوهشگاه و این نهاد فرهنگی اجتناب کرده‌ایم.

مشاور رئیس‌جمهور، تصریح کرد: کار فرهنگی کاری است بلندمدت و تامل و تحمل را می‌طلبد. هرچند سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده اما امروز به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی کشور شناخته می‌شویم و در سطح دولت حضور فعال داریم.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت‌های سازمان، «مکتب» (مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور) شکل گرفت و «مهتاب» (مجمع نهادهای اسنادی کشور) نیز در هماهنگی نهادهای اسنادی نقش محوری دارد. امروز سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی و کمیسیون فرهنگی دولت و همچنین رویدادهای حوزه فرهنگی نقش موثری دارد که این مرهون تلاش‌های شما و خدمات گذشتگان است.

صالحی امیری در بخش پایانی سخنان خود از تغییرات ساختاری جدید در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد و گفت: برخی تغییرات ساختاری در سازمان ضروری بود و بر همین اساس امور بین‌الملل به عنوان یک اداره کل در ساختار جدید سازمان تشکیل شد و اداره کل منابع الکترونیکی و غیرکتابی نیز در ساختار جدید ایجاد شده و دبیرخانه شورایعالی کتابخانه‌های کشور نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: اهتمام به فناوری اطلاعات و دیجیتال سازی از اولویت‌ها و راهبردهای سازمان است و در همین راستا معاونت فناوری اطلاعات در ساختار جدید سازمان ایجاد شده که آینده سازمان را رقم می‌زند، همچنین ساختارهای پژوهشی سازمان اعم از پژوهشکده اسناد ملی، اداره کل آموزش و پژوهش و گروه‌های پژوهشی ادغام و پژوهشکده سازمان تشکیل خواهد شد.

نظر شما