شناسهٔ خبر: 125322 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس سنی مجلس دهم در نخستین نطق:

تغییر در سیاست‌های اقتصادی دولت ضروری است/شانه خالی کردن پذیرفتنی نیست

هاشم‌زائی// رئیس سنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی خطیر کشور، تاکید کرد: تغییر در سیاست‌ها و تجدیدنظر در ستاد اقتصادی دولت به افزایش جسارت تصمیم‌گیری، ضروری است.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا هاشم‌زائی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس دهم در نشست افتتاحیه مجلس دهم و در نخستین نطق خود، اظهار داشت: مجلس نمادی از تحقق سنت الهی و تغییر و تحول در قدرت است و این منطق دموکراسی در اندیشه اسلامی است که هیچ قدرتی ابدی نیست.

وی تاکید کرد: هیچ حزب و جناح فکری برای همیشه اکثریت را در اختیار ندارد و در یک نظام مردم‌سالار هیچ‌کس حق ندارد به نام حکومت اکثریت، حقوق اقلیت را نقض کند.

هاشم‌زائی ادامه داد: در جمهوری اسلامی در این چهار دهه، همه جناح‌های سیاسی به تجربه حکمرانی دست یافته‌اند اما این نیز گذراست.

رئیس سنی مجلس دهم با بیان اینکه مجلس دهم نقطه عطفی در تجربه مردم‌سالاری دینی است، عنوان کرد: رأی‌دهندگان در حوزه‌های انتخابیه خواهان تغییر در موضع سیاسی مجلس بخصوص نسبت به دولت هستند؛ رأی‌دهندگان در اکثریت حوزه‌ها و احزاب و ائتلاف‌های انتخاباتی، به افکار و برنامه‌های ما رأی داده‌اند و رأی ملت در انتخاب مجلس دهم، بهترین بستر برای تقویت نظام حزبی برنامه‌محور است.

وی خاطرنشان کرد: نظم فراکسیونی می‌تواند شروع خوبی برای مجلس دهم باشد و این محدود به هیچ حزب و جناحی نیست.

برجام یک هدف است نه یک وسیله/تلاش مجلس برای کمک به اجرای برجام

هاشم‌زائی در ادامه با بیان اینکه موضوع مهم مجلس نهم و دهم، برجام بوده است، تصریح کرد: برجام اگرچه واجد عناصر ارزشمند و قابل بحث است، اما فراتر از خود برجام باید به اراده و اقتدار ایران در اجرای برجام اندیشید.

وی ادامه داد: ملت ایران در تداوم حق مسلم خود در بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، با گذر از سال‌های سخت به این نتیجه رسید که برجام را امضا کند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: برجام نماد اقتدار و اتحاد جمهوری اسلامی است و مجلس دهم از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی آن استفاده خواهد کرد؛ همانطور که دستیابی به انرژی هسته‌ای یک امر ملی بوده و متعلق به یک جناح یا دولت و مجلس نیست، صلح هسته‌ای و برجام نیز یک امر ملی است و به یک دولت و مجلس خاص تعلق ندارد.

هاشم‌زائی در ادامه برجام را نه یک هدف، که وسیله‌ای برای تقویت امنیت ملی، تقویت اقتصاد ملی از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اقتدار ملی از طریق تنش‌زدایی در روابط خارجی و تبدیل دشمنان و رقیبان منطقه‌ای و بین‌المللی به دوستان سیاسی توصیف کرد.

تغییر در سیاست‌های اقتصادی دولت ضروری است/شانه خالی کردن پذیرفتنی نیست

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور خطیر است، تصریح کرد: عبور از تورم لازم بود اما کافی نیست و باید برای عبور از رکود نیز چاره‌ای عاجل اندیشید.

رئیس سنی مجلس دهم ادامه داد: تغییر در سیاست‌ها و تجدیدنظر در ستاد اقتصادی دولت و افزایش جسارت در تصمیم‌گیری از ضروریات امروز است؛ اکنون نوبت مسئولان اقتصادی دولت است که پاسخگوی نیاز مردم باشند.

هاشم‌زائی خاطرنشان کرد: اگرچه بحران کمبود نقدینگی قابل درک است، اما تکیه بر آن برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های اجرایی قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر لزوم کوچک‌سازی اقتصاد دولتی، مقررات‌زدایی، پرهیز از رانت و تقویت بخش خصوصی، افزود: سنت الهی در تغییر و تحول است؛ اگر این عمر چند روزه را به تنش و نزاع بگذرانیم، مردم ما را تغییر خواهند داد.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان از تلاش‌های شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس دهم تشکر کرد.

نظر شما