شناسهٔ خبر: 125232 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت"رضایی"ازافرادی‌که‌نمی‌گذارند سیاست‌های رهبری اجرا شود!

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای از داخل و خارج کشور نمی‌گذارند سیاست‌های رهبری و احکام قرآنی وارد سیاست و اقتصاد کشور شود، گفت: مخالفت این افراد بر این مبناست که می‌خواهند ما دست به دامان آمریکا شویم و از خارج امکاناتی را وارد کنیم.

به گزارش «نماینده»، در روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» و در سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، سرلشگر محسن رضایی در گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بروجرد که با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده شهدا سهم بسزایی در آزادسازی خرمشهر داشته‌اند و این حادثه مهم که به‌فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد، حادثه‌ای مهم بود که امام این تعبیر را در مورد آن به کار برد.

بروجرد در راه دفاع از کشور و جهاد زنده است

رضایی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید محمد بروجردی وی را از افتخارات دنیای اسلام و ایران خواند و افزود: شهرستان بروجرد در سابقه تاریخی خود کارنامه بسیار درخشانی دارد در آن هنگام که حوزه‌های علمیه قم با خلأ مرجعیت مواجه شدند همه نگاه‌ها به‌سمت بروجرد هدایت شد و از دل مردم این شهرستان عالم بزرگی به پا خاست و خلأ مرجعیت تشیع را جبران کرد و این نهضت علمی امام صادق(ع) به‌دست بروجردی‌ها ادامه پیدا کرد و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی به میدان آمدند و شاگردانی چون امام راحل را برای هدایت انقلاب اسلامی پرورش دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخشی از خدمات رزمندگان شهرستان بروجرد در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: بروجردی‌ها در تشکیل لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) نقش بسزایی داشتند و اغلب فرماندهان سپاه که در روند عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند که تعداد آنها بیش از شش نفر بوده است، از این شهرستان به میدان‌های دفاع مقدس شتافتند.

وی با بیان اینکه گردان‌های اعزامی از بروجرد خط‌شکن بوده‌اند، تصریح کرد: عجیب است که این سرزمین همچنان در راه دفاع از کشور و جهاد زنده است و آخرین شهید این خطه شهید مدافع حرم سردار شمسه است که با شهادت خود درحالی که در دوران بازنشستگی به سر می‌برد نشان می‌دهد جهاد و شهادت در این شهرستان زنده است.

سابقه آشنایی با سردار شهید بروجردی/ بروجردی مجسمه اخلاص بود

رضایی در ادامه به سابقه آشنایی خود با سردار شهید محمد بروجردی اشاره کرد و گفت: شهید بروجردی را از دو تا سه هفته پیش از انقلاب در آن هنگام که بحث ورود امام راحل به میهن شکل گرفت می‌شناسم، در آن هنگام زمزمه‌هایی شکل گرفت مبنی بر اینکه با وجود ارتش قوی شاهنشاهی، نیروهای ساواک و ژاندارمری ورود امام به کشور ممکن است برای جان ایشان خطرناک باشد اما همان موقع وقتی به اطلاع ایشان این خطر را رساندیم ایشان فرمودند که "مگر خون من از دیگران رنگین‌تر است؟ " و هنگامی که اصرار امام را برای ورود به میهن شنیدیم با عراقی و بروجردی قرار گذاشتیم که آنها حلقه اول حفاظت از امام و ما نیز با عده‌ای دیگر حلقه دوم حفاظت از امام را به‌عهده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در چهره شهید بروجردی حقیقتاً اخلاص و صداقت موج می‌زد و به‌بیانی دیگر وی مجسمه اخلاص بود. در جریان مقابله با ضدانقلاب‌ها در کردستان من به‌اتفاق بروجردی با تعدادی از پاسداران به منطقه رفتیم و شهید بروجردی در همان ماه‌های اول سال ۵۸ ستاد عملیات غرب کشور را تشکیل داد. بعدها با پیشروی دشمنان هرچه به او اصرار کردیم که فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) را به‌عهده بگیرد وی قبول نکرد و معتقد بود فرمانده شدن او را از رفتن به خط مقدم و انجام عملیات جدا می‌کند و دو هفته پس‌ازاین به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید محمد بروجردی را مهربانی محسوس وی حتی با دشمنان ضدانقلاب خواند و بیان کرد: رحمت الهی از رفتار شهید بروجردی می‌بارید، شبی در سنندج تا صبح مشغول صحبت کردن  و ارشاد دموکرات‌های مسلح زندانی بود که به‌جرم آدم‌کشی قرار بود صبح فردای آن روز اعدام شوند اما این شهید بزرگوار تا آخرین لحظه تلاش خود را برای هدایت آنها به کار گرفت و معتقد بود "اگر ما بتوانیم یک نفر را به راه راست هدایت کنیم حتی با وجود اینکه دشمن ما است کار بزرگی انجام داده‌ایم".

وی با تصریح بر اینکه دفاع امروز در مقابل پلیدترین انسان‌های روی زمین شکل گرفته است، گفت: این معرکه میدانی عجیب است و کسانی که در مقابله با پلیدترین انسان‌های روی زمین توفیق شهادت می‌یابند بهترین انسان‌های روی زمین هستند چراکه اسلام، ایران و مسلمین در یک نقطه تاریخی دست به‌دست هم داده‌اند و از گلوله‌ای که شلیک می‌کنیم نجات، آبادانی و منافع مسلمین و اسلام را می‌خواهیم.

رشد و شکوفایی درگروی ورود اسلام به عرصه‌های مختلف کشور

رضایی وجود برخی مشکلات در پایه مدیریتی کشور را به‌دلیل کارشکنی برخی افراد از داخل و خارج کشور در ممانعت از ورود اسلام به اقتصاد و صنعت دانست و تصریح کرد: عده‌ای از داخل و خارج کشور نمی‌گذارند سیاست‌های رهبری و احکام قرآنی وارد سیاست و اقتصاد کشور شود درحالی که هر جا از آموزه‌های اسلام استفاده کرده‌ایم در آن نقطه به رشد و شکوفایی رسیده‌ایم. مخالفت این افراد بر این مبناست که می‌خواهند ما دست به دامان آمریکا شویم و از خارج امکاناتی را وارد کشور کنیم و کشور را به آبادانی برسانیم، باید به این عده گفت "اگر قرار بر آبادانی به این شیوه باشد چرا در دوران قاجاریه آبادانی نصیب کشور نشد؟ ".

وی با اشاره به نیاز امروز جهان اسلام به وجود ایران اسلامی عنوان کرد: مسلمین امروز به ایران نیاز پیدا کرده‌اند و با اتحاد ایران، مسلمین و اسلام معلوم است که صهیونیست‌ها و وهابیت در کنار هم و در کنار آمریکا قرار می‌گیرند چراکه امروز وهابیت و صهیونیسم و سرمایه‌داری غرب احساس خطر کرده و دور هم جمع می‌شوند. امروز وهابیت در کنار صهیونیست نشسته و هردو در کنار سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اروپا علیه ایران ائتلاف کرده‌اند.

فتنه‌ای جدید با محوریت وهابیت؛ مبارزه با وهابیت مبارزه با جاهلیت مدرن

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما با حادثه مهمی در سال‌های اخیر و آینده روبه‌رو هستیم. فتنه‌ای بزرگ با محوریت وهابیت شکل گرفته که هرروز وهابیت و صهیونیست دست‌به‌دست هم دیوانه‌وار علیه جبهه اسلام و مقاومت اقدام می‌کنند و آخرین اقدام آنها بستن راه حج به‌روی حجاج ایرانی بوده که در این مسیر کارشکنی‌هایی کردند تا پس‌ازآن ادعا کنند ایرانی‌ها خود تمایلی به حج آمدن نداشتند! اما با وجود اینکه اولین ویژگی حج باید امنیت آن باشد محیط حقیقتاً برای حج گزاردن حجاج ناامن است.

رضایی با اشاره به ادعای رژیم غاصب صهیونیست مبنی بر وجود احساس امنیت در سال‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: معلوم است اسرائیل باید چنین احساس امنیتی در سال‌های اخیر داشته باشد چراکه جهان اسلام را با وهابیت به آتش کشیده و کار به جایی رسیده که رژیم اشغالگر قدس از سران اروپا می‌خواهد برای ارتباط با این رژیم جعلی از آل سعود و روابط آنها با این رژیم درس بگیرند!

وی افزود: وهابیت و اسرائیل با تمام قدرت در میدان مبارزه با بیداری اسلامی و ایران به پا خاسته و امروز مبارزه ما به نقطه مهم و حساسی کشیده شده است و اتحاد مقدس ایران، اسلام و مسلمین ترکیبی جدید در جامعه ایجاد کرده که ماهیت مبارزه با آمریکا را مشخص کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر این نکته که مبارزه با وهابیت مبارزه با جاهلیت مدرن است، افزود: مبارزه با اسرائیل مبارزه با عدم مشروعیت این رژیم است و اساس مبارزات ما را ارزش‌های الهی تشکیل می‌دهد و امروز بزرگ‌ترین خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند فاصله گرفتن از ولایت، اسلام و قرآن و امید واهی به بیرون از مرزها به‌جای اعتماد به داشته‌های درون کشور است.

نظر شما