شناسهٔ خبر: 125169 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با حضور عراقچی؛

مراسم جشن نیمه شعبان در سفارت ایران در توکیو برگزار شد

عراقچی.jpg مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان (عج) با حضور سیدعباس عراقچی، رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دیپلماتها و ایرانیان مقیم ژاپن جمعه شب برپا شد.

به گزارش «نماینده» مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان (عج) با حضور سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دیپلماتها و ایرانیان مقیم ژاپن جمعه شب برپا شد.

نظرآهاری در جشن، ضمن تبریک میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به حضار گفت: اندیشه انتظار یکی از نقاط قوت و بالندگی تشیع است که ما را به تلاش و خودسازی تا ظهور حضرت مهدی (عج) فرا می خواند و یکی ازتلاشها ساخت میهن و کشورمان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، از تلاشهای عراقچی در مذاکرات هسته ای و همچنین دوره سفارت در ژاپن تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آستانه گشایش خوبی در کشورمان هستیم. در زمینه روابط دوجانبه هم اخیرا شاهد اتمام روند تصویب موافقتنامه انتقال محکومین در ایران و ژاپن بودیم و امیدواریم با اجرایی شدن این موافقتنامه در آینده نزدیک، بخشی از مشکلات هموطنان التیام یابد.

سیدعباس عراقچی، سفیر سابق کشورمان در توکیو هم در این جشن از حضور دوباره در جمع ایرانیان مقیم ژاپن به مناسبت نیمه شعبان ابراز خوشحالی کرد و گفت: کشور و مردم ما تحت عنایت ولی عصر (عج) هستند و شایسته است که ما هم در هر کجا که هستیم تلاش کنیم تا سرباز خوبی برای ایشان باشیم و جمهوری اسلامی را چنان بسازيم كه شايسته ظهور هر چي سريعتر حضرتش باشيم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه به توسعه ابعاد مختلف روابط کشورمان با ژاپن پس از برجام اشاره کرد و افزود: در این سفر دو روزه هم موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و بانکی در ملاقات با مقام های ژاپنی مرور شد ر خوشحاليم كه  روابط دوجانبه در مسیر درست و روبه جلویی پیش می رود.

در این جشن که با حضور زیاد ایرانیان اعم از دانشجویان و تجار برپا شده بود، مداحان اشعاری در مدح امام زمان (عج) خواندند و دانش آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران با اجرای سرود و دکلمه به شادی این جشن افزودند.

برچسب‌ها:

نظر شما