شناسهٔ خبر: 125025 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ملت ایران مدت‌هاست که حساب هاشمی را از انقلاب جدا کرده‌اند

کریمی قدوسی.jpg منتخب مردم مشهد در مجلس دهم گفت: ارادت و ایمان مردم به اسلام و روحانیت با عملکرد شما ذره‌ای خدشه‌‌دار نمی‌شود و حساب شما را خیلی وقت است که از حساب انقلاب و شهدا جدا کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در نطق میان دستور گفت: راهبرد دشمن و منافقین در این ایام متوجه این است که شرایطی مشابه شرایط حضرت علی (ع) برای امت اسلام و رهبری معظم به وجود آورد ولی هیهات با این ملت پرورش یافته در مکتب نهج‌البلاغه، امام و شهدا چنین شرایط شومی بار دیگر بر اسلام و مسلمین تحمیل نخواهد شد.

وی افزود: مردم شریف مشهد و کلات که با محوریت روحانیت انقلابی و با بصیرت انقلابی، حماسه چشمگیری در انتخابات آفریدند، منتخبین خود را قسم داده‌اند که با مواضع انقلابی، از اسلام و ولایت دفاع کنید و در این روزهای واپسین مجلس نهم این نطق را بنابر آن سوگند ایراد می‌دارم.

کریمی قدوسی اظهار داشت: درس‌های انقلاب اسلامی، کتاب‌های قطوری است و کتاب‌های عبرت انقلاب، اوراق محدودی است که عکس این شرایط در دوران صدر اسلام به وقوع پیوست.

وی اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی امروز یکی از خواصی است که عبرت بزرگ این انقلاب واقع شده است؛ بخشی از آنچه به وقوع پیوسته است را که خود مشاهده کرد، موضوعات ذیل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: از مردان شما زمانی شنیدم که می‌گفتند در سال ۸۴ استحاله کامل انقلاب به وقوع می‌پیوندد و آنها خود را برای آن روز آماده می‌کردند که عملاً نظام امامت را به سلطنت و امپراطوری هاشمی و فرزندانش تبدیل کنند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: مگر نشنیدید چندی قبل یکی از نزدیکان شما گفتند مردم ایران ما را می‌پرستند.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی شما در دوران طولانی به دنبال سلب شجاعت، شهامت و جرأت ملت در برابر دشمن آمریکایی بودی، شاگرد مکتب شما، آقای روحانی، آمریکا را کدخدا خواند و این جمله را در محضر شما آموخته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: آقای هاشمی ضربه شما به انقلاب، اسلام و ملت از ضربه منافقین صدر انقلاب کمتر نبود، منافقین، جان دلدادگان انقلاب را گرفتند و آنها را ترور کردند و شما در حوادث فتنه ۸۸ و بعد از آن به آبروی انقلاب، روحانیت و شهدا ضربه زدید، گناهی مرتکب شدید که توبه‌پذیر نیست.

کریمی قدوسی اظهار داشت: آقای هاشمی، شما پشت سر کلمه اسلام و امام، موضع خصمانه می‌گرفتید و به شهدا و مسلمین ضربه می‌زدید.

وی ادامه داد: آقای هاشمی به دورانی که دوران نهج‌البلاغه است و دوران مشابه حضرت امیرالمومنین (ع) است، مقابل نهج‌البلاغه و حجت الهی در عصر غیبت ایستادید و تشابه زیادی روی عملکرد شما و برخی صحابی پیامبر(ص) که مقابل امیرالمونین ایستادند، وجود دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: آقای هاشمی، شما و مردانتان و بعضی از فرزندانتان، آمریکا و انگلیس را فرشته نجات می‌دانید و پیوستن به نظام بین‌الملل می‌دانید و عملاً با شعار «مرگ بر آمریکا»، با استکبار مخالفت کردید.

کریمی قدوسی اظهار داشت: بعضی از فرزندان شما عملاً به دست‌پرورده انگلیس و بهائی‌ها، طرح دوستی ریختند و می‌گویند ما فامیلی، این‌گونه هستیم.

منتخب مردم مشهد در مجلس دهم اظهار داشت: آقای هاشمی، شما بودید که فامیل‌های ثروت و قدرت را برای کودتای رنگین، سازماندهی کردید، فتنه ۸۸ را رهبری کردید تا به اساس ولایت، امام و انقلاب ضربه بزنید. سالیان زیادی برنامه‌ریزی کردید که علمای بلاد و بعضی از مراجع تقلید را از حمایت از ولایت بازدارید.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی با تمام وجود خود در انتخابات اخیر در مقابل آرمان‌های انقلاب که شورای نگهبان بود، ایستادید و به آنها جسارت کردید.

کریمی قدوسی ادامه داد: شما در انتخابات اخیر گفتید مردم کار را تمام می‌کنند اما آنچه که عمل و وعده اولیای الهی است، نشان می‌دهد کار شما و مردانتان در این انقلاب تمام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آقای هاشمی در امور داخلی و سیاست حکومتی، شما بودید که راهبرد ایجاد اختلاف میان اصولگرایان و ایجاد وحدت بین عناصر فتنه را دنبال می‌کردید. شما نماد تفکر مدیریت اشرافی هستید و مدیرانی با این ویژگی تربیت کردید اما قطب اسلام ناب، شهدا و ملت نجیب، مدیریت جهادی را برمی‌گزیند.

وی ادامه داد: اسلام و روحانیت نمی‌گذارند شعله‌های پرفروغ جهاد در راه خدا کم‌فروغ شود؛ مصداق این مجاهدت امروز شهدای عزیز مدافع حرم و بصیرت عالی این ملت است.

کریمی قدوسی گفت: شما تلاش کردید از جامعه اسلامی جهادزدایی کنید و مجاهدان شهید این میدان را افراطی، عقب‌مانده و تندرو معرفی کنید.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: ارادت و ایمان مردم به اسلام و روحانیت با عملکرد شما ذره‌ای خدشه‌‌دار نمی‌شود و حساب شما را خیلی وقت است که از حساب انقلاب و شهدا جدا کرده‌اند.

وی اظهار داشت: آقای هاشمی این فریاد ملت است، به آن تن بدهید و دست از ایجاد زحمت برای انقلاب بردارید. شما امروز دوست و یار انقلاب نیستید، شر نرسانید، کار تمام شده است.

نظر شما