شناسهٔ خبر: 124959 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار سلامی:

در یک نبرد وسیع و رودررو با قدرتهای بزرگ قرار گرفته‌ایم

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما امروز در جبهه های نبرد وسیعی در رویارویی مستقیم و غیر مستقیم با قدرتهای استکباری هستیم.

به گزارش «نماینده» ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، طی سخنانی در همایش ملی فرهنگ دفاعی که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: دفاع، جزیی از هویت یک ملت است و فرهنگ که مجموعه تمام ارزش‌ها و باورها و الگوهای رفتار یک جامعه را شکل می‌دهد یکی از مهمترین عناصر حیات هر ملت و روح یک جامعه محسوب می‌شود.

سردار سلامی افزود: ملتی که قلب و ذهن خود را با بیگانه پیوند بزند و فرهنگش در فرهنگ بیگانه حل شود، فاقد زندگی و احساس انسانی است.

وی با بیان اینکه استکبار بدنبال جداسازی ذهن و جسم ملت‌ها از یکدیگر است، آن را نشانه مرگ یک ملت دانست و تصریح کرد: علائم حیات یک ملت در استقلال همه جانبه آن تعریف می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: پاسداشت ارزش‌های فرهنگی یک جامعه به معنای حفظ حیات آن جامعه است که این امر یک موضوع بسیار مهم تلی می‌شود.

سردار سلامی استحکام بخشی به باورهای یک جامعه را عنصر اصلی قدرت ملت عنوان کرد و افزود:: فرهنک دفاعی ما از درون گذرگاه‌های سخت،  جاده‌های نورانی جهاد در راه خدا و شهادت طلبی‌ها و فشارهای ویرانگر عبور کرده و ملت ما خودکفا و دارای منزلت با معیارهای جهانی و ایستا و قدرتمند در برابر قدرتهای جهانی است.

وی با بیان اینکه شخصیت و هویت این جامعه از اسلام سرچشمه گرفته است، گفت: ما وقتی ملت بزرگی هستیم که قدرتهای بزرگ را کوچک بشماریم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما امروز در جبهه های نبرد وسیعی در رویارویی مستقیم و غیر مستقیم با قدرتهای استکباری هستیم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: سلاح ها بخودی خود بی‌جان هستند و جغرافیا به تنهایی کاری نمی‌کند ولی وقتی با فرهنگ همسو می‌شوند تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر غیر از یک فرهنگ دفاعی مبتنی بر روح جهاد و ایستادگی و فداکاری و نترسیدن نبود، آیا این ملت می‌توانست ۸ سال در برابر ائتلاف قدرتهای جهانی بایستد و از حق خود دفاع کند؟

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: اما وقتی اسلام، مردم و ولایت باهم پیوند خوردند، توانستیم بزرگترین شاهکار اسلام و ایران را رقم بزنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ما نبردهای نابرابر و عمیق جهانی را تجربه کرده است، گفت: ملتی که بترسد، هر روز می‌میرد اما ملت ما نترسید و هرگز نخواهد مرد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواست با تحریم اقتصادی ما را به تسلیم سیاسی وادار کند، آن را یک تصمیم جهانی و واقعی عنوان کرد و گفت: اما ملت ما در عین تحمل فشار و محاصره و تحریم اقتصادی که تهدید نظامی نیز همواره چاشنی آن بود و تحمل فشار سیاسی برای منزوی کردن جامه ما در سطح جهانی، هم توطیه‌های دشمن را خنثی کرد و هم تمرکز ان را بر قلب جهان اسلام یعنی ایران برهم زده و جبهه های مختلفی در برابر آن ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ملت ما در یک میدان نبرد جهانی، هم می‌جنگد، هم آسیب نمی‌بیند و هم کوتاه نمی‌آید؛ این فرهنگ دفاعی ماست.

سردار سلامی گفت:اگر در برابر دشمن کمی سست شده و به سمت آنها مایل شویم، نصرت الهی شامل حالمان نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه نباید جوانان ما مثل جوانان غربی شوند، گفت: وضعیت جوانان غربی ناراحت کننده و ویران کننده بوده و برای مثال، خودکشی سومین عامل مرگ و میر در امریکاست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دلبستگی به غرب به عنوان مدینه فاضله، یک سراب و فریب است و مسیر سعادت مسلمانان از ایستادگی و جهاد و توکل به خدا می‌گذرد.

سردار سلامی تصریح کرد: این آرزو که مسیر سعادت ما از جاده غرب می‌گذرد، کوته‌بینی سیاسی و بی احترامی به ملت ماست.
وی گفت: دلیل اینکه ما قدرت برتر نظامی منطقه هستیم، این است که دشمن نمی‌خواست و ما خواستیم.

جانشین فرمانده سپاه افزود: خطری که ما امروز احساس می‌کنیم، زدودن تفکر و روحیه جهادی و انقلابی از ملت است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم از مظلومان و مستضعفان دفاع نکنیم و اجازه دهیم اسرائیلی‌ها مسلمانان را به شهادت برسانند و خانه های آنان را خراب کنند. قدرت ما در تبعیت از منطق اسلام است.
سردار سلامی، دین اسلام را دین صلح و رحمت دانست و گفت: ما امروز برای عدالت می‌جنگیم و نیازمند بارور کردن هرچه بیشتر روحیه و تفکر انقلابی هستیم.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه هیچگاه در برابر کفار عقب‌نشینی نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ما حتی برای دفاع از مظلوم، در قتل اسراف نمی‌کنیم و به اندازه‌ای منهدم می‌کنیم که ضروری است؛ این منطق رهبر و فرهنگ دفاعی ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه زبان فارسی بعنوان زبان انقلاب گفت: متاسفانه برخی به عشق توسعه زبان بیگانه بعنوان زبان علم تلاش می‌کنند.
سردار سلامی تنها راه سعادت را جهاد فی سبیل الله عنوان کرد و افزود: دیپلماسی ما باید بر بال فرهنگ دفاعی سوار باشد. دشمنان ما فرو پاشیده‌اند و نباید از انها بترسیم.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما مترادف با صداقت و شجاعت و ایستادگی اند، گفت: ما ثروتهای مادی و معنوی زیادی در تراز قدرتهای جهانی داریم و در حال افزودن اضلاع جدیدی به هندسه قدرت جهانی هستیم و خود را برای ایفای نقشی بزرگ برای به حاکمیت رساندن اسلام حداقل در بلاد اسلامی آماده می‌کنیم.

نظر شما