شناسهٔ خبر: 124953 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

دولت به کلاهی که در برجام بر سر ملت رفته اعتراف کند/ دستاورد محرمانه به درد مردم نمی‌خورد

پژمانفر// نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دولتی نسبت به کلاهی که در برجام بر سر آن‌ها و ملت ایران رفته اعتراف و بار خود را سبک‌تر کنند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه «اگر برکات برجام منتشر شود، مخالفان نزد خانواده‌های خود شرمنده می‌شوند»، این اظهارات را فضاسازی و فرار به جلو دانست و گفت: این اظهارات برای عدم پاسخگویی به جو سنگین علیه برجام است.

وی برکات برجام را نه تنها برای مخالفان بلکه برای موافقان دولت هم پوشیده دانست و افزود: از مسئولان تقاضا داریم نه تنها به مخالفان برجام بلکه به موافقان و همراهان خود پاسخ دهند چرا که رئیس‌کل بانک مرکزی که از همراهان و بدنه اجرایی دولت است در سخنانی به نداشتن دستاوردی از برجام اشاره کرده است و قطعاً رئیس‌جمهور باید پاسخگوی همراهان خود نیز باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با طرح این سؤال که «برجام غیر از چند عکس یادگاری با مسئولان رده دوم آمریکایی و معاونین اروپایی چه عایدی دیگری داشته است؟» تصریح کرد: مردم باید عواید برجام را در زندگی خود احساس کنند و دستاورد محرمانه به درد مردم نمی‌خورد.

پژمان فر با بیان اینکه رئیس‌جمهور در مقطع زمانی خاصی بهبود اوضاع در همه شرایط اجتماع را منوط به توافق هسته‌ای دانست، تأکید کرد: اگر اشتغال و اقتصاد و مهار تورم منوط به توافق هسته‌ای بود، باید تأثیرات آن را در همین زمینه‌ها ببینیم که متأسفانه در هیچ زمینه‌ای تغییر محسوسی برای مردم اتفاق نیفتاده است.

وی به مسئولان توصیه کرد نسبت به کلاهی که بر سر آن‌ها رفته اعتراف و برجام و اعتماد به دشمنان را امتحانی اشتباه معرفی و بار خود را سبک‌تر کنند.

مسئولان به اندرونی بیت خود بیشتر توجه کنند

نماینده مردم مشهد در مجلس همچنین در مورد دیدار فرزند یکی از سران مملکت با سردمداران فرقه ضاله بهاییت گفت: بعضی افراد به جای اینکه نسبت به بیرون جامعه دلسوزی و چالش‌های بزرگ را پیدا کنند باید به اندرونی بیت خود بپردازند.

پژمان‌فر فرزندان را نماینده اعتقادات والدین دانست و افزود: باید به فرزندانی که با اعتقادات والدین بزرگ شده‌اند توجه بیشتری داشته و مواظب خطاهای رفتاری آن‌ها باشیم.

وی از مسئولان خواست برای عاقبت‌به‌خیری خود و فرزندانشان در ماه شعبان دعایی ویژه کنند که با رفتارهایشان نه تنها از قطار انقلاب خارج شده‌اند بلکه به فرامین الهی و پیامبر عظیم‌الشان اسلام پشت کرده‌اند.

منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیری قضایی این موضوع را خواستار شد و خاطرنشان کرد: قطعاً واکنش‌های مردم نسبت به این افراد می‌تواند حساسیتی پدید آورد که مسئولان با انصاف و جدیت بیشتری، این مسائل را پیگیری کنند.

فساد دولتی ریشه در امتیازخواهی مسئولان دارد

پژمان‌فر همچنین در مورد حقوق میلیونی‌ برخی مدیران دولتی و انتصاب این افراد در پست‌های کلیدی گفت: قطعاً مردم شاهد و ناظر رفتارهای مسئولان هستند؛ رفتارهایی که ریشه بسیاری از آن‌ها امتیازخواهی است و منجر به فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان همیشه در حال گفتن «موقعیت حساس کنونی» هستند افزود: این فسادها جیره‌خواری و تنگ‌نظری مسئولان را نشان می‌دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس به دولت هشدار داد و تأکید کرد: دولتی که خود را پرچم‌دار عدالت و آزادی می‌داند و به دولت قبل انبوهی از اتهامات یک‌طرفه را وارد می‌کند، چگونه است که فساد در دستگاه‌هایش در حالی که هنوز در رأس کار هستند، یکی پس از دیگری علنی می‌شود؟

پژمان‌فر در پایان به دولت توصیه کرد که آن‌قدر مشکلات و فساد ایجاد نکند که دولت بعد، همه تلاش و کوشش خود را بر نشان دادن دنیایی از فساد دولت قبل قرار دهد.

نظر شما