شناسهٔ خبر: 124833 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ره‌پیک:

انتخاب جایگزین مینو خالقی در مجلس دهم به خرداد ۹۶ موکول شد/ تایید صحت انتخابات در ۴۰ حوزه

ره پیک// معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: نظر شورای نگهبان درباره منتخب پنجم مردم اصفهان در مجلس دهم تغییری نکرده و جایگزین خانم خالقی در مجلس، همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و در میان‌دوره تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، با اشاره به آخرین اخبار از وضعیت منتخب پنجم مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان در این مورد هیچ تغییری نکرده و جایگزین خانم خالقی در مجلس، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و در میان‌دوره تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: با توجه به درگذشت منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم، این موضوع در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد منتخب مردم مراغه نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای و خرداد سال آینده مشخص شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان همچنین درباره اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه ۹۵ نیز گفت: ما ایراداتی را به مجلس اعلام کرده‌ایم که آنها پس از بررسی آن را به ما اعلام خواهند کرد و شورای نگهبان نیز در این مورد نظر نهایی را اعلام می‌کند.

ره‌پیک همچنین تأکید کرد: تاکنون ۴۲ حوزه انتخابیه در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و ۴۰ حوزه انتخابیه تأیید شده که ۲ حوزه نیز در مرحله بررسی مجدد قرار دارد.

نظر شما