شناسهٔ خبر: 124790 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سردار سلامی:

برای مقابله با هرگونه تهدید در خلیج‌ فارس آمادگی بالایی داریم

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده کل سپاه گفت: حمله تروریست‌ها به خان طومان، یک اقدام تاکتیکی است و هیچ اثر استراتژیک در صحنه میدانی ندارد.

به گزارش «نماینده» سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه نشست تخصصی تبیین اندیشه‌های راهبردی امام خامنه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی گفت: در ۳۸ سال گذشته ما با چالش‌های مختلفی مواجه بوده‌ایم و رژیم متعددی از جمله ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی‌اش برای تغییر هویت اسلامی مسلمانان چالش‌های زیادی ایجاد کردند. نقشه سیاسی کشورها را در یک نقشه قدرت‌طلبانه خودشان در نقشه جدیدی تعریف کنند.

وی، فلسطین را از جمله چالش‌های مهم جهان اسلام دانست و ادامه داد: به فضل الهی ما توانسته‌ایم در مقابل استراتژی‌های دشمنان کوچک و بزرگ خود از جمله آمریکا سازه‌های محکم امنیتی ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقابله با چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی حاصل تدابیر حکیمانه، خردمندانه، هوشمندانه، واقع‌بینانه و در عین حال آرمان‌گرایانه مقام معظم رهبری است تصریح کرد: قدرت بازدارنده و دفاعی ما در حد بالا و اطمینان‌بخشی قرار دارد و ما امروز می‌توانیم بگوییم که نسبت به گذشته قدرتمند‌تر و توانمند‌تر هستیم.

سردار سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی، منافع ملی، دستاوردهای انقلاب، استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و نظام اسلامی از قدرت اطمینان‌بخش برخوردار است، تاکید کرد: حتی دشمنان ما به قدرت دفاعی ما اذعان دارند گرچه آنچه آنها از قدرت ما می‌دانند، شامل تمام داشته‌های ما نیست اما ما امروز به قدرت اطمینان‌بخش رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه محور مقاومت وضعیت مناسبی دارد، گفت: امروز در عراق، با وضعیت مناسبی مواجه هستیم و آرامش نسبی در آنجا حاکم است، در یمن نیز رژیم عربستان به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و چشم‌اندازی که در یمن و دیگر بلاد اسلامی دیده می‌شود، چشم‌انداز مناسبی است.

خبرنگاری از جانشین فرمانده کل سپاه درباره حمله تروریست‌ها به خان‌طومان پرسید که وی در واکنش گفت: این اقدام تروریست‌ها یک اقدام تاکتیکی است و هیچ اثر استراتژیک در صحنه میدانی ندارد. موقعیت‌ها جابجا و دست به دست می‌شوند اما انشاءالله و به فضل الهی صحنه میدانی در اختیار محور مقاومت است.

سردار سلامی با بیان اینکه ارتش و ملت سوریه بخشی از محور مقاومت هستند، اظهار داشت: بخش‌هایی که در سوریه در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته، پس‌گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره امنیت خلیج فارس نیز خاطر نشان کرد: ما در خلیج فارس از قدرت دفاعی و موشکی، رزم سطحی و دریایی و سازه‌های قدرت در هوا و فضا، در حد قابل قبولی قرار داریم و نیروی زمینی و بسیج مردمی نیز کاملا آماده و شرایط را به لحاظ اطلاعاتی و عملیاتی رصد می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمادگی نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس برای مقابله با احتمال نبرد بسیار بالا است تصریح کرد: نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید و چالشی در خلیج‌ فارس از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

نظر شما