شناسهٔ خبر: 124747 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی خدماتی کرده، اما گزینه اصلاح طلبان عارف است

صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران معتقد است که لاریجانی خدمات خوبی انجام داده اما کاندیدای اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم، عارف است.

به گزارش «نماینده» ، علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در پاسخ به این پرسش که از نظر شما لاریجانی برای تصدی ریاست مجلس دهم بهتر است یا عارف، گفت: لاریجانی نقاط قوتی از خود نشان داده است که از آن جمله می‌توان به همکاری خوب و چشمگیر او با دولت اشاره کرد و شاید به همین دلیل است او از اردوگاه تندروها فاصله معنا‌داری گرفته و از طرفی آنها نیز در مقابلش جبهه آرایی می‌کنند.

وی افزود: آقای لاریجانی تلاش کرد تا در مجلس نهم متعادل عمل کند اما وی در اردوگاه اصولگرایان تعریف می‌شود که نمی‌تواند رئیس مجلس دهم باشد زیرا گفتمانش اصلاح‌طلبی نیست. به هر حال اصلاح‌طلبان معتقدند لاریجانی خدمات خوبی انجام داده ولی ما از کاندیدای خاص خودمان حمایت می‌کنیم.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران درباره ادعای برخی اشخاص که خود را گزینه ریاست مجلس دهم معرفی می‌کنند، تأکید کرد: هر شخصی نمی‌تواند مدعی ریاست مجلس دهم باشد. لاریجانی از قبل گزینه ریاست مجلس بوده و در حال حاضر هم آقای عارف برای این جایگاه مطرح هست. نظر لیست امید درباره ریاست مجلس دهم، آقای عارف است البته این تصمیم معارضه با رئیس مجلس قبلی نیست. بالاخره اکثریت مجلس دهم اصلاح‌طلب هستند که رئیس هم باید از این جریان باشد.

صوفی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر تاجیک و حجاریان که برخی اصلاح‌طلبان مجلس دهم را «نابالغ سیاسی» و «بی‌تجربه» عنوان کرده و خواستار تشکیل مجلس در سایه شده‌اند، گفت: قبلاً هم‌گفتم این جملات تعبیر مناسبی نیست و کاملاً این موضوع را رد می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر یک انسجام «شبه حزبی» در درون جریان اصلاح‌طلب بوجود آمده که در سراسر کشور منسجم حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در رأس این جریان قرار دارد که چارچوبهای خاصی را برای گزینش اشخاص در بستن لیست امید مدنظر قرار داده بود از این رو انتخاب کاندیداها با همفکری و مشورت صورت گرفت و بیان اینگونه جملات درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما سازمان متشکلی از اصلاح‌طلبان را تشکیل داده‌ایم و اشخاص این سازمان همانهایی هستند که میثاق نامه را امضا کرده و تعهد دادند عضو فراکسیون امید باشند تا برنامه‌ها و ۱۲۸ ماده‌ای که مصوب شده را در مجلس اجرا و عملیاتی کنند.

نظر شما