شناسهٔ خبر: 124709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با موافقت نمایندگان

تشکیل هیئت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب شد

مجلس/2 براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، هیئت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل می‌شود.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، با اصلاح بندهای ب، ج، د، هـ ماده ۷ قانون موضوع ماده یک به این صورت که بعد از واژه جمعیت عبارت "بیش از" افزوده شود، موافقت کردند.

همچنین بهارستان‌نشینان با حذف ماده ۲ این طرح که به شرایط عزل شهردار مربوط می‌شود، موافقت کردند.

خانه ملتی‌ها با اکثریت آراء با تبصره ۴ الحاقی به ماده ۸۰ قانون موضوع ماده ۷ درباره تشکیل هیئت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.

طبق تبصره ۴ الحاقی به ماده ۸۰ قانون موضوع ماده ۷، هیئت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه‌قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا جهت تطبیق مصوبات شورای شهر و شورای شهرستان تشکیل می‌شود و هیئت تطبیق مصوبات بخش و روستا به عضویت و ریاست بخشدار و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه‌قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود. محل تشکیل هیئت‌های تطبیق مصوبات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌باشد.

همچنین طبق تبصره ۵ الحاقی به ماده ۸۰ قانون موضوع ماده ۷، هیئت تطبیق مصوبات تهران، ری، شمیرانات و پردیس به عضویت و ریاست فرماندار تهران و عضویت فرمانداران ری و شمیرانات و پردیس، یک قاضی به انتخاب رئیس قوه‌قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

نظر شما