شناسهٔ خبر: 124694 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستور روحانی برای تجهیز انبارهای هلال احمر

روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه وظیفه دولت تجهیز و تأمین موجودی انبارهای هلال احمر است، گفت: وزارت دفاع برای پشتیبانی از جمعیت هلال احمر اقدام کند.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت تقویت، تجهیز جمعیت هلال احمر و تأمین امکانات مورد نیاز و موجودی انبارهای آن را یک ضرورت مهم و از جمله وظایف دولت دانست و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مأموریت داد نسبت به تأمین نیازمندی‌های هلال احمر اقدام کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد که در صورت برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌تواند از خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر پشتیبانی کند، تصریح کرد: توان بالا و ناوگان بزرگ هلیکوپتری کشور و ظرفیت نیروهای مسلح در شرایط صلح، پشتوانه مهمی به‌ویژه در حوادث غیرمترقبه برای خدمات هلال احمر بوده است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز باید با هماهنگی و ارتباطات بیشتر برای توسعه این پشتیبانی‌ها اقدام کند.

وی همچنین ضمن تأکید بر توجه هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر به جوانان و جذب آنان در جمعیت، خاطرنشان کرد: آموزش بهداشت و خدمات امدادی، سازماندهی و کسب مهارت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر می‌تواند به ارتقای توانمندی‌های جوانان و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت آنان در جامعه منجر شود.

نظر شما