شناسهٔ خبر: 124671 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

وضعیت آرا در تبریز غیرعادی به نظر می‌رسد

سعیدی43

یکی از حواشی ایجاد شده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، نزدیکی آراء دو نفر از نامزدهای نمایندگی در تبریز بود. با پایان زمان رای گیری و شمارش آراء در تبریز اعلام شد علیرضا منادی با ۱۰۹۱۴۹ رای منتخب چهارم (و البته آخر) حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو می باشد و محمداسماعیل سعیدی با ۱۰۹۰۴۳ رای یعنی تنها با ۱۰۶ رای اختلاف از راه یابی به مجلس دهم بازمانده است.

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با هفته نامه «نماینده» در تشریح این موضوع گفت: «پیرامون این موضوع ما از هیئت اجرایی و هیئت نظارت درخواست کردیم تا صندوق ها بازشماری شوند. بر همین اساس ۵ صندوق بازشماری شده است. آراء یکی از صندوق ها مخدوش بود که درخواست ابطال آن را داده ایم و خواسته ما این است که حداقل ۱۰ درصد آراء بازشماری شود.»

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی موافق بررسی آراء نیستند، افزود: «برابر اعلام هیئت نظارت استان مققر شد تا با حضور و نظارت عده ای از معاونین هیئت نظارت شورای نگهبان بازشماری آراء ادامه یابد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا سندی برای اثبات تغییر در آراء وجود دارد؟ گفت: «مدارکی داریم که ثابت می کند در بعضی از صندوق ها اعمال نفوذ شده و باید آراء آن صندوق ها ابطال شود.»

نماینده فعلی تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "هیئت اجرایی و هیئت نظارت بایستی مسیر قانونی و طبیعی را طی کنند" خاطرنشان کرد: این مسئولین نباید خدای نکرده تسلیم جو و جریانات سیاسی نشوند و به وظایف قانونی خود به درستی عمل نکنند.

گفتنی است سعیدی پیشتر تمدید زمان رای گیری تا نیمه شب را شبهه ناک اعلام کرده و گفته بود: «در روز انتخابات با وجود اینکه رای گیری در اکثریت شعب اخذ رای به اتمام رسیده بود، مهلت های رای گیری به طور مشکوکی در حال تمدید بود. این نتایج موجب نگرانی ما از امانتداری در آرای مردم شده است و نظر به این است که عدم خدشه دار شدن رای های مردم مطمئن شویم.»

سعیدی در خصوص سرنوشت این موضوع تاکید کرد: «ما پیگیر این مسئله هستیم و معتقدیم که موضوعی که در تبریز در خصوص آراء ما پیش آمده غیرعادی است.»

وی گفت: «این جور مسائل مصداق یکسری شبهات است که برخی مقامات دولتی تکاپویی داشتند و از جمله در دوره تبلیغات هم مردم شاهد این تحرکات دولتی ها بودند. نمونه این جانب داری ها که برای شخص من اتفاق افتاد این بود که دولتی ها در دوران تبلیغات با ستادها و بنرهای تبلیغاتی یکی از نامزدها مقابله ای نداشتند اما همین مسئولین دولتی در مواجهه با ستاد ما و فعالیت های انتخاباتی مرتبط با ما اقدامات سریع و تقابلی انجام می دادند و دست به جمع آوری بنرها و تبلیغات ما می زدند.»

نظر شما