شناسهٔ خبر: 124549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاسیس اسرائیل یک فاجعه بود/ یهودیان باید در آمریکا یا اروپا ساکن می‌شدند

لیوینگستون.jpg شهردار سابق لندن با انتقاد از تاسیس رژیم صهیونیستی، تاکید کرد می‌شد یهودیان را در انگلیس و آمریکا سکنی داد.

به گزارش «نماینده» اظهارات ضد اسرائیلی کن لیوینگستون عضو حزب کارگر و شهردار سابق شهر لندن در حالی ادامه دارد که وی در گفتگو با یک شبکه عربی، تاسیس رژیم صهیونیستی را یک فاجعه و اشتباه تمام عیار توصیف کرد.

لیوینگستون در مصاحبه‌ای با شبکه «الغد العربی» ضمن تکذیب اینکه اظهاراتش درباره هیتلر و صهیونیسم به آرای حزب کارگر در انتخابات صدمه وارد کرده، خاطر نشان کرد: «ایجاد اسرائیل یک اشتباه بنیادین بود زیرا جامعه فلسطینی برای مدت 2هزار سال در این منطقه حضور داشته است.»

وی که به دلیل حامی صهیونیسم خواندن هیتلر، از فعالیت در حزب کارگر تعلیق شده بود، تاکید کرد که اگر یهودیان بعد از جنگ جهانی دوم در مکانهایی غیر از خاورمیانه و در انگلیس یا آمریکا ساکن شده بودند، برخی از بحران‌ها و تنش‌ها در این منطقه قابل اجتناب بود.

لوینگستون گفت: «ما باید بعد آوارگان یهودی بعد از جنگ جهانی دوم را در آمریکا و انگلیس جذب می‌کردیم. می‌شد آنها را در جای دیگری ساکن کرد و این در حالی است که با گذشت 70 سال وضعیت منطقه بسیاری بحرانی است و پتانسیل جنگ‌های بیشتری از جمله جنگ هسته‌ای وجود دارد.»

شهردار سابق شهر لندن با بیان اینکه انتخاب کرده تا محصولات اسرائیلی را تحریم کند، افزود دخالت غربی‌ها در خاورمیانه نتوانسته دموکراسی را ترویج داده و اجرای استانداردهای دوگانه در این منطقه بود که گروه‌های تروریستی تکفیری را اکنون توسعه داده است.

وی همچنین در گریزی به بحث برنامه‌ هسته‌ای ایران و تحریم‌های متعاقب آن بیان کرد: «ما تحریم‌های سختی را طی ده سال بر ایران اعمال کردیم زیرا فکر می‌کردیم این کشور در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای است (اما) از طرف دیگر، اسرائیل سلاح‌های اتمی را برای 40 سال در اختیار داشته و اولین کشوری است که تسلیحات هسته‌ای را به خاورمیانه آورد. اما ما هنوز این مسئله را به رسمیت نشناخته و آن را تحریم نکرده‌ایم.»

برچسب‌ها:

نظر شما