شناسهٔ خبر: 124501 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با خواندنی های تازه نمایشگاه کتاب آشنا شوید

نمایشگاه کتاب یکی از ویژگی های منحصر به فرد نمایشگاه کتاب رو نمایی از آثار جدید این حوزه است. باید دید که نمایشگاه امسال میزبان آثار جدید کدام نویسنده ها و شاعرهاست.

به گزارش «نماینده» یکی از ویژگی های اردیبهشت برای آنهایی که خواسته یا ناخواسته بخشی از زندگی شان را با کتاب های درسی و غیر درسی می گذرانند، نمایشگاه کتاب است، نمایشگاهی که امسال یک تفاوت بزرگ با سال های گذشته دارد. این نمایشگاه حالا بعد از ۱۰سال از مصلای تهران به شهر آفتاب نقل مکان کرده و این جا به جایی خیلی ها را نگران این موضوع کرده است که ممکن است با کاهش چشم گیر مراجعه مردم به نمایشگاه همراه باشد.حالا بین همه این گمانه زنی ها  همیشه رو نمایی از تازه ترین کتاب ها در نمایشگاه انگیزه خوبی بوده برای استقبال مخاطبان، برای همین گشتی زدیم تا ببینیم جدیدترین آثاری که توانسته اند خودشان رابه جشنواره امسال برسانند چه کتاب هایی هستند؟
 

«کتاب»فاضل نظری
بعد از بیرون آمدن ترک موسیقی«خداحافظی تلخ» طی چند وقت گذشته نام فاضل نظری بیشتر از پیش در بین عموم مردم بر سر زبان ها افتاد. فاضل نظری بعد از کتاب«ضد» که در سال ۹۲ منتشر شد حالا بعد از سه سال، امسال با مجموعه شعر«کتاب» به نمایشگاه آمده است. طی دو روز گذشته «کتاب» فاضل نظری پر فروش ترین کتاب انتشارات سوره مهر بوده است.
 

«پستچی» چیستا یثربی
همین چند ماه پیش بود که پست های سریالی چیستا یثربی به واسطه داستان عاشقانه «پستچی» به یکی از تب های اینستاگرامی تبدیل شد او معتقد بود که این پست های اینستاگرامی حکم چکیده داستان را برای مخاطبان دارد و آنها باید برای خواندن روایت کامل داستان منتظر انتشار کتاب«پستچی» باشند. چیستا یثربی که این قصه عاشقانه را از روی زندگی واقعی خودش نوشته  است امسال در نشر قطره با  رمان تازه اش ،یعنی «پستچی» به نمایشگاه کتاب آمده است.
 

«رساله درباره نادر فارابی» مصطفی مستور
بیشتر ما مصطفی مستور را به واسطه کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» می شناسیم. حالا نویسنده این کتاب پرفروش بعد از چهار سال که از انتشار« سه گزارش کوتاه از نوید و نگار» می گذرد امسال با کتاب«رساله درباره نادر فارابی» که در نشر چشمه به چاپ رسیده است در نمایشگاه امسال حضور دارد.
 

«پری شب» حامد عسکری
حامد عسکری که یکی از شعرای پر طرفداری سال های گذشته است، بعد از مجموعه غزل«سورمه ای» که دو سال پیش منتشر شد او این بار با  کتاب «پری شب» به بیست و نهمین دوره نمایشگاه آمده است. «پری شب» دفتر ترانه های حامد عسکری است. اگر در نمایشگاه خواستید سراغ این کتاب را بگیرید سری به نشر شانی بزنید.
 

«نمی توانم و نمی خواهم» اسدالله امرایی
اسدالله امرایی هم امسال با ترجمه کتاب«لیدیا دیویس» با نام «نمی توانم و نمی خواهم» در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده این کتاب که چاپ نشر افق است شامل ۱۲۵ داستان کوتاه است و از پنج بخش تشکیل شده که هر بخش با یک نامه بلند شروع می شود.
 

«نخند» رضا احسان پور
خیلی ها رضا احسان پور را به واسطه اشعار طنزش می شناسند او امسال با دو کتاب جدید به نمایشگاه آمده است اولی کتاب«نخند» که شامل مجموعه اشعار طنز اوست و دیگری کتاب «بوی چمدان می دهم» است.کتاب دومی، اولین مجموعه شعر او در قالب شعر سپید است. ناگفته نماند که هر دو کتاب احسان پور را انتشارات«فصل پنجم» منتشر کرده است.
 

«برفک» پیمان خاکسار
در سال های گذشته برای بسیاری «پیمان خاکسار»به یکی از نام های آشنای عرصه ترجمه تبدیل شده تا جایی که ترجمه کتاب«اتحادیه ابلهان» او یکی از پر فروش های چند سال اخیر بوده است از دیگر کتاب های معروف دیگری که این مترجم به چاپ رسانده ، می شود به«جزء از کل» یا «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می زنم»اشاره کرده. حالا امسال پیمان خاکسار دست به ترجمه یکی از برجسته ترین کارهای ادبیات قرن بیستم زده. آخرین ترجمه پیمان خاکسار مربوط می شود به کتاب«برفک» نوشته«دان دلیلو» که در نشر چشمه به چاپ رسیده است.
 

«ایما» سجاد سامانی
سجاد سامانی یکی از شاعرهای جوانی است که در نمایشگاه امسال هم با مجموعه اشعار «ایما» در غرفه سوره مهر حضور دارد.«ایما»که اولین اثر سجاد سامانی است شامل چهل غزل در موضوعات مختلفی است که بیشتر آنها عاشقانه است.
 

«بی باد، بی پارو» فریبا وفی
فریبا وفی هم امسال پس از رمان آخرش در سال سال ۹۲امسال با کتاب تازه اش با عنوان«بی باد،بی پارو»در نمایشگاه کتاب امسال در نشر چشمه حضور دارد. این کتاب وفی شامل ۱۲داستان است که درون مایه هایی شبیه به هم دارند که قصه زنان در آستانه زوال را روایت می کند.
 

«با معرفت ها» ابوالفضل زرویی نصرآبادی
زرویی نصرآبادی هم احتیاج به معرفی ندارد این طنزپرداز قدیمی هم امسال قرار است با دست پر در نمایشگاه کتاب شهرآفتاب حضور داشته باشد. آخرین کتاب زرویی نصرآبادی را با عنوان«با معرفت ها» می توانید در نشر قاف پیدا کنید.

نظر شما