شناسهٔ خبر: 124443 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رسولی:

فراکسیون امید از عارف برای ریاست مجلس حمایت می‌کند

رسولی/1* فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عارف رویکرد حذف رقیب را اصلاً دنبال نخواهد کرد، گفت: فراکسیون امید از عارف برای ریاست مجلس دهم حمایت می‌کند.

به گزارش «نماینده» حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان و از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف، درباره انتخاب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: انتخاب رئیس مجلس از حقوق و اختیارات همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و طبیعتاً به محض تشکیل مجلس و تعیین ترکیب فراکسیون‌ها از بین کسانی که کاندیدای ریاست باشند، به روش دموکراتیک توسط رأی تک تک نمایندگان رئیس تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: تا به الان پیش بینی می‌شود به صورت بالقوه آقایان عارف و لاریجانی کاندیدای ریاست مجلس باشند؛ ولی ممکن است در روزهای آینده و زمان رأی گیری افراد دیگری نیز نامزد ریاست مجلس شوند و به نظر بنده باید کمی صبر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره محتمل‌ترین گزینه ریاست مجلس دهم افزود: فراکسیون امید که در بردارنده منتخبین اصلاح‌طلب و حامیان دولت است، به صورت طبیعی در صورت رسیدن به مقطع زمانی تعیین رئیس مجلس، طبیعتاً از کسی حمایت خواهند کرد که رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است و کسی است که بالاترین رأی را در مرکز کشور بدست آورده و این فرد که نسبت به سایر نامزدها نسبت قوی تری با مطالبات سازمان رأی لیست امید دارد، آقای عارف است.

رسولی تأکید کرد: بنده به عنوان یک شهروند و یک رأی دهنده اصلاح‌طلب این مطالب را مطرح می‌کنم؛ ولی حق تصمیم‌گیری در مورد ریاست مجلس متوجه تک تک نمایندگان مجلس دهم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای عارف و لاریجانی در زمینه ریاست مجلس مذاکره داشته‌اند، گفت: بنده در جریان نیستم.

عضو بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: آنچه مسلم است بنای آقای عارف و فراکسیون امید تداوم ائتلاف صورت گرفته در انتخابات 7 اسفند و 10 اردیبهشت است و اگر رقابتی نیز شکل بگیرد، رقابت کاملاً شفاف، اخلاقی و صادقانه خواهد بود و لازمه مجلس پویا وجود رقابت در قالب فراکسیون‌ها و نامزدهای مختلف برای ارکان مجلس است.

رسولی یادآور شد: بنده با شناختی که از آقای عارف دارم، وی رویکرد حذف رقیب را اصلاً دنبال نخواهد کرد و خط مشی آقای عارف و فراکسیون امید به رسمیت شناختن حقوق رقباست و اساساً ما اصلاح‌طلبان معتقد هستیم که هر چه رقیب ما منسجم‌تر و قوی‌تر باشد، کمک بهتری به پیشبرد منافع ملی و مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود رقابت منصفانه، شفاف و اخلاقی تناقضی با رعایت اخلاق، حرمت انسانی و رفاقت در حوزه روابط شخصی ندارد. ما اگر احیاناً با رقابت این دو شخصیت یا سایر کسانی که وارد این موضوع شوند، مواجه شویم، معنای این رقابت این نیست که این دو شخصیت پا را فراتر از رقابت صرف پارلمانی خواهند گذاشت و حتماً رعایت حدود اخلاقی، انسانی و منافع ملی صورت خواهد گرفت و من نگران این بحث نیستم؛ چراکه نسبت به منصفانه و رفاقتی بودن این نوع رقابت‌ها یقین دارم و از شخصیت‌هایی در این سطح، انتظاری جز این نیست.

نظر شما