شناسهٔ خبر: 124388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیرعبداللهیان در دیدار دبیرکل وزارت خارجه فرانسه عنوان کرد

ابراز نگرانی ایران از نقض آتش‌بس در سوریه توسط تروریست ها

امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از نقض آتش‌بس در سوریه توسط گروه‌های مسلح گفت: باوجود توافقات ژنو، برخی گروه‌های تروریستی با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده با داعش و القاعده این آتش‌بس را نقض کردند.

به گزارش «نماینده»، «کریستین ماسه» دبیرکل وزارت خارجه فرانسه عصر دوشنبه در دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پیرامون تحولات منطقه رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: برخی بازیگران از ابتدا دنبال رویکرد نظامی بودند و در این راستا برای رسیدن به اهداف خود از تروریست‌ها حمایت کردند، اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه‌حل سیاسی تاکید داشت و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه نیز حمایت کرد. 

وی با ابراز نگرانی از نقض آتش‌بس در سوریه توسط گروه‌های تروریستی، بر ضرورت درک درست جامعه بین‌الملل درباره تعریف گروه‌های تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: باوجود توافقات ژنو درباره آتش‌بس در سوریه، متأسفانه برخی گروه‌های تروریستی با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه‌ریزی شده با داعش و القاعده این آتش‌بس را نقض کردند.

کریستین ماسه دبیرکل وزارت خارجه فرانسه نیز با اشاره به ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح سوریه اظهار داشت: تهران و پاریس نقاط مشترکی درباره راه حل بحران سوریه دارند. مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراسی در سوریه و اینکه آینده سوریه باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد از نقاط مشترک دیدگاه دو کشور درباره سوریه می‌باشد.

دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با تروریستی خواندن داعش و النصره گفت: فرانسه نیز از این گروه‌ها آسیب دیده و ما هیچ تردیدی در تروریستی بودن این گروه‌ها نداریم.

نظر شما