شناسهٔ خبر: 124385 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصولگرایان در میان جریانات سیاسی راه‌یافته به مجلس بالاترین رای را دارند

ذوالنور43 منتخب مردم قم در مجلس با بیان اینکه ما اگر جریان اعتدال و اصلاحات را جدای از هم بدانیم هیچ کدام به اندازه اصولگرایان در مجلس کاندیدا نداشته‌اند،گفت: جریان اصولگرایی در میان جریانات سیاسی راه‌یافته به مجلس بالاترین رای را دارد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان و مجموعه دولت در ظاهر دو جریان متفاوت از هم تلقی می‌شوند ولی در حقیقت ماموریت این دولت احیای اصلاح‌طلبان بود و این کار را هم کرد.

وی افزود: ما در حقیقت اصلاح‌طلبی و اعتدال را سر و ته یه کرباس می‌بینیم. اینها در انتخابات کاملا هم‌سو، هماهنگ و هم‌افزا و با همدیگر همراه بودند لذا اگر در ظاهر نیز مطالبی مطرح می‌شود تنها جنگ زرگری است نه واقعی.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: فیلم آنها این بود که از ماه‌ها قبل شخص رئیس‌جمهور جانبدارانه در انتخابات بحث می‌کرد یعنی از جایگاه ریاست جمهوری به جانبداری اعتدال و اصلاحات صحبت می‌کرد و ما نمونه‌های متعدد از صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور داریم که نه به عنوان یک شخص بی‌طرف و نه در کسوت ریاست جمهوری بلکه با امکانات مملکت و استفاده از جایگاه ریاست جمهوری به مثابه یک رئیس حزب و جریان در کشور جلو آمد و سوءاستفاده کرده و بر طبل انتخابات کوبید.

وی بر همین اساس تاکید کرد: از صحبت‌های رئیس‌جمهور در ۱۶ آذر گرفته تا موارد متعدد دیگر این موضع‌گیر کاملا مشهود است لذا دولت، استانداری‌ها و فرمانداران در این راستا بی‌طرف نبودند و موارد متعددی را از سوءاستفاده‌های دولتی برای رای‌آوردن یک جریان خاص داشتیم. برای آوانس دادن به کاندیدای خاص موارد متعدد را در جلوگیری از رای آوردن کاندیداهای اصولگرا و تخریب آنها داریم که اینها ثبت شده است لذا دولت و جریان اصلاحات در انتخابات سالم عمل نکردند.

ذوالنور با بیان اینکه کلیات انتخابات در کشور باشکوه، باارزش و سالم بود، گفت: آن جایگاه امانتداری که دولت که باید در استفاده از امکانات رعایت می‌کرد را متاسفانه انجام نداد اما در حال حاضر فضای مجلس اکنون به گونه‌ای است که اصولگرایان به تنهایی بالاترین رای را دارند. ما اگر جریان اعتدال و اصلاحات را جدای از هم بدانیم هیچ کدام به اندازه اصولگرایان در مجلس کاندیدا نداشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر مستقلین را از آمار کلی مجلس کم کنیم و مجلس را در حقیقت به ۴ بخش اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین و اعتدالیون و طیف دولت تقسیم کنیم‌، می‌بینیم که بزرگ‌ترین جریان و تشکل در مجلس شورای اسلامی اصولگرایان هستند؛ لذا هدفی (علی‌رغم تلاش‌های مخالف قانونی که انجام شد)‌ که در سر داشتند محقق نشد. البته اگر در یک بخشی هم موفقیت‌هایی کسب کردند معمولا با دو حربه اتفاق افتاد که یکی از آنها تخریب گذشتگان و دیگری بزرگ‌نمایی نتایج برجامی بود که ما نقدمان را به یک مشت نسیه دادیم و مردم ما هم هم چوب و هم پیاز را خوردند.

منتخب مردم قم در مجلس همچنین تاکید کرد: ما پس از برجام محدودیت‌ها و آسیب‌ها را پذیرفته همچنین تعهد‌ها را انجام داده‌ایم ولی متاسفانه هنوز نتیجه‌ای که حاصل از رفع تحریم‌ها باشد حاصل نشده یعنی هنوز هم سعی کردند با حلوا حلوا ذائقه مردم را شیرین کنند ولی در واقع چنین اتفاقی نیفتاده است بلکه با بزرگ‌نمایی برخی از مسائل (که من آن را تقریبا اغوای افکار عمومی می‌دانم) کار خود را پیش می‌بردند.

ذالنور بر همین اساس عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز نیروهای انقلاب در محور منافع ملی، قوانین و اصول و ارزش‌ها حرکت کردند لذا اگر غیر از این اتفاق می‌افتاد شاید دیگران جنجال می‌کردند و ما هر ظلمی هم که به جریان ارزشی از ناحیه برخی‌ها روا داشته شود هیچ وقت و در هیچ مقطعی هیچ حرکتی غیرمتعارف از جریان ارزشی اصولگرایان سر نمی‌زند و منافع ملی، اصول و ارزش‌ها و قانون را ملاک قرار می‌دهند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در برخی شهرها تنها با ۵ رای کاندیدای اصلاح‌طلب یا اعتدالی پیروز شده است ولی هیچ گونه اعتراض، تنش و چالشی از ناحیه جریان ارزشی نمی‌بینیم ولی اگر عکس آن اتفاق می‌افتاد شهرهای ما به آتش کشیده، همه چیز تخریب شده و علیه همه چیز حرف زده می‌شد لذا کسانی که دل در گرو ارزش‌ها، منافع ملی و قانون دارند و نسبت به مملکت، نظام و مردم عرق و دلسوزی دارند، طبیعتا در هر مقطعی در مقابل انتخابات و قانون سر تسلیم فرود آورده و کاملا آن را می‌پذیرند که ما اکنون شاهد این مسئله هستیم.

نظر شما