شناسهٔ خبر: 124356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انفجار خودرو بمبگذاری شده در مسیر حرکت زائران امام کاظم(ع)

کاظمین منابع عراقی از انفجار خودرو بمبگذاری شده در مسیر حرکت زائران امام کاظم(ع) در جنوب پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه النهرین، سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: انفجار انتحاری زائران امام کاظم(ع) را هدف قرار داد که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شدند.

وی افزود: یک عامل انتحاری خودرو بمبگذاری شده ای را در نزدیکی یکی از هیئت های عزاداری ویژه مراسم شهادت امام کاظم(ع)  در جنوب بغداد منفجر کرد که بر اثر شماری شهید و زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق آمار انفجار جنوب بغداد که زائرانی که با پای پیاده در حال حرکت به سوی مرقد امام هفتم برای بزرگداشت مراسم شهادت این امام بزرگوار بودند را ۴۸ شهید و زخمی اعلام کرد.

یک منبع وابسته به پلیس عراق نیز اعلام کرد: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در تقاطع الدرویش در منطقه السیدیه در جنوب غربی بغداد ۱۰ نفر شهید و ۳۰ نفر زخمی شدند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق نیز اعلام کردند: در این انفجار ۱۱ نفر به شهادت رسیده اند و ۳۷ نفر دیگر زخمی شده اند.زخمی شدگان در بیمارستان های بغداد تحت درمان هستند.

برخی منابع نیزی از خنثی سازی دو بمب کار گذاشته شده در مسیر حرکت زائران امام کاظم(ع) در جنوب بغداد خبر دادند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در کرکوک گزارش داد: نیروهای پیشمرگه یورش داعش به روستای البو مفرج در اطراف روستای البشیر را دفع کردند.

به گفته این منابع در جریان دفع یورش داعش هشت تکفیری به هلاکت رسیدند و یازده نفر دیگر زخمی شدند و بقیه به ناحیه الرشاد فرار کردند.

نظر شما