شناسهٔ خبر: 124355 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تولیت آستان قدس رضوی با آیت‌الله یزدی دیدار کرد

آیت الله یزدی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، ‌ اظهار کرد: مسئولیتی که بر عهده گرفتید، مسئولیت بسیار سنگین و حساسی است و آیت‌الله طبسی که پیش از این تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشتند، گام‌های ارزنده و تأثیرگذاری در توسعه حرم امام رضا(ع) برداشتند و هر کسی ایده و ابتکاراتی دارد.


وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی همانگونه که رهبری اشاره کردند باید پایتخت اصلی اسلام باشد، گفت: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم که در ایران مدفون است، برای شیعیان بسیار قابل توجه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامزادگان فراوانی در ایران هستند، تصریح کرد: حضرت معصومه (س)، یکی از امامزادگانی است که برای دیدار برادر به ایران آمده و به دلیل کسالتی که در ساوه پیدا کردند، پس از حضور در قم فوت کرده و اکنون بارگاه ایشان چشم و چراغ شیعیان است.

وی با بیان اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران است، ‌ گفت: خدمت به آستان قدس رضوی خدمت به نظام است و در احادیث ائمه اطهار بر زیارت امام رضا(ع) بسیار توصیه شده است و شیعیان نیز تلاش می‌کنند به زیارت امام رضا (ع) بیایند و اغلب کسانی که نمی‌توانند به زیارت مشرف شوند به دلیل فراهم نشدن وسیله و تسهیلات است.

وی با اشاره به دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری در سخنان خود فرمودند که حوزه قم باید انقلابی بماند و به همین دلیل در حوزه بحث‌هایی صورت گرفت.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: حوزه علمیه قم و مشهد از حوزه‌های بزرگ شیعیان محسوب می‌شود و اصولاً توجه به آستان و خدمت به آستان مقدس باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد که این مهم مورد رضایت امام رضا (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ خدمت به مردم و زائران نه تنها در داخل شهر بلکه باید در خارج از شهر نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که خدمت به زائران داخلی و خارجی نه تنها خدمت به امام رضا(ع) محسوب می‌شود بلکه خدمت به حاکمیت جمهوری اسلامی نیز به حساب می‌آید و خاطره‌ای برای زائران باقی خواهد ماند.

آیت‌الله یزدی با تأکید بر اینکه برای حاشیه‌های مشهد باید به صورت اساسی چاره‌ای اندیشیده شود، گفت:‌ نقل‌ قول‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است حاشیه‌های مشهد به محل رویش افکار انحرافی تبدیل شده و این توجه فقط به مرکز شهر صورت گرفته است و مشهد تنها به حرم و اطراف حرم ختم نمی‌شود بلکه باید به همه مناطق توجه شود و همزمان با توسعه به فرهنگ همه مناطق توجه جدی صورت بگیرد.

نظر شما