شناسهٔ خبر: 124332 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در دیدار با سفیر جدید فرانسه؛

ظریف: ایران آماده رایزنی با فرانسه در حوزه مسائل منطقه است

ظریف/2 وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده رایزنی با فرانسه در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی از جمله مسائل منطقه است.

به گزارش «نماینده»؛ «فرانسوا  سنه مو» سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به سفر موفق حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به فرانسه در سال گذشته ابراز امیدواری کرد قراردادهایی که در جریان این سفر منعقد شده بطور کامل اجرائی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی از جمله مسائل منطقه است.

«فرانسوا  سنه مو» سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اجرای برجام، بر عزم فرانسه جهت اجرای تعهدات در قالب برجام تاکید کرد.

سفیر جدید فرانسه در تهران همچنین با اشاره به رفت و آمد مقامات دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر، لزوم تحکیم مناسبات بیش از پیش دو کشور را خاطر نشان کرد.

 «فرانسوا  سنه مو» ابراز امیدواری کرد به موازات گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، تعاملات بانکی فیمابین نیز براساس نرم‌های بین‌المللی و در چارچوب برجام تسهیل شود.

وی همچنین بر تداوم گفتگو و رایزنی بین فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه  تاکید کرد.

نظر شما