شناسهٔ خبر: 124322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

نگرانی‌های «جك استراو» درباره برجام!

جک استراو

به گزارش «نماینده» گرچه مسئولان ایرانی و آمریکایی تردید و نگرانی زیادی برای اجرایی شدن برجام ندارند، به نظر می‌رسد وزیر خارجه سابق انگلستان که از عناصر مهم و تأثیرگذار در توافق ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۳ میلادی بود، این روزها نگرانی‌های زیادی در مورد برجام دارد. او معتقد است که شاید آمریکایی‌ها نتوانند به‌خوبی برجام را اجرایی سازند. او در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی تأکید کرد، ایالات‌متحده آمریکا تا اجرای موفقیت‌آمیز توافق هسته‌ای با ایران، راه درازی در پیش دارد.

«جك استراو»، در خصوص آینده این توافق، گفت: «من شخصاً علاقه‌مند هستم شاهد اجرای کامل برجام باشم زیرا این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. من با دوستانم در انگلستان صحبت کرده‌ام و همگی ما نگران این موضوع هستیم که افرادی در داخل آمریکا با اجرای برجام مخالفت می‌کنند.» وزیر خارجه سابق انگلستان در ادامه افزود: «آنچه من درباره‌اش نوشتم و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران،‌ نیز در زمان حضور خود در انگلستان در اوایل ماه فوریه از آن صحبت کرد،‌ اهمیت تضمین تجارت و سرمایه‌گذاری است که از طریق رفع به‌موقع تحریم‌های بانکی میسر خواهد شد و این حوزه‌ای است که به نظر من، آمریکا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.»

جک استراو در پایان اظهارات خود گفت: «من می‌دانم که مقامات ایرانی نگرانی‌های خود پیرامون این موضوع را بیان می‌کنند و به این کار ادامه خواهند داد و تصدیق می‌کنم که در پارلمان انگلیس، هم از جانب حزب محافظه‌کار و هم ‌حزب کارگر،‌ ایران به‌مثابه یک دوست قلمداد می‌شود و ما خواهان موفقیت این توافق هستیم.»

نظر شما