شناسهٔ خبر: 124275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی‌فرد در صحن علنی مجلس:

حکم مصادره اموال ایران توسط آمریکا تخلف بین‌المللی است

ابوترابی فرد431 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات حاکمه آمریکا فکر می‌کند که در عصر حجر به سر می‌برد، گفت: حکم دستگاه قضایی آمریکا در مصادره اموال ایران یک اقدام متخلفانه بین‌المللی است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۲ اردیبهشت ۹۵) با اشاره به حکم دیوان آمریکا برای مصادره دارایی‌های ایران، گفت: اقدامات اخیر دادگاه‌های داخلی آمریکا در صدور آرای بی‌پایه، بی‌منطق و غیراصولی برای مصادره دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله رای اخیر برای مصادره دارایی بانک مرکزی به راستی تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین‌الملل است.

وی افزود: کنگره آمریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می‌کنند که در عصر حجر زندگی می‌کنند و می‌توانند با تکیه بر قدرت نظامی خویش منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از همه ضوابط و مقررات بین‌المللی انجامید در همه مراحل جعلی و ساختگی و غیرمستند و در حکم یک اقدام متخلفانه بین‌المللی است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات و قوانین بین‌المللی دستگاه قضایی کنگره و مسئولین آمریکا با همه قدرت خواهد ایستاد. قوای سه‌گانه، مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهند کرد.

وی افزود: آمریکا بداند همان گونه که در همه عرصه‌های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را تجربه کرده است در این عرصه نیز شکست سختی را تجربه خواهد کرد و ملت بزرگ ایران حقوق خود را به زیباترین شکل ممکن استیفا خواهد کرد و مشتی دیگر بر دهان یاوه‌گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهند کوبید.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی برای افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

ابوترابی‌ خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس دهم نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشد.

وی با اشاره به روز کارگر، گفت: امیدوارم دولت و مجلس و به طور کل قوای سه‌‌گانه از تمام ظرفیت خویش برای پاسداشت و گرامیداشت منزلت، مقام و جایگاه ویژه و برجسته و ممتاز جامعه کارگری استفاده کنند و با شکل‌گیری اقتصاد مبتنی بر تولید، دانایی‌محور و خلق اقتصاد مقاومتی شاهد تکریم شایسته شخصیت کارگران کشور باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت شهیدمطهری اظهار داشت: شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در کشور انقلابی و اسلامی ماست. شخصیت این عالم فرزانه می‌تواند راه را برای تربیت انسان‌هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه‌های دینی به عنوان معلم راستین جامعه اسلامی هموار کند.

ابوترابی اضافه کرد: ما باید در مرز علم و دانش حرکت کنیم و در پرتوی علم راه را برای اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

وی در پایان در گذشت برادر غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین درگذشت حجت‌الاسلام سید محمدعلی قریشی نماینده دوره‌های دوم، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

نظر شما