شناسهٔ خبر: 124267 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علت هجمه رسانه‌های اصلاح‌طلب به حدادعادل چیست؟

حدادعادل سخنان غلامعلی حدادعادل مبنی بر دخالت برخی مسئولان دولتی در انتخابات به قدری رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب را آشفته کرد که هر روز با تجزیه و تحلیل جدید سعی در انکار آن دارند درحالی که اسناد این تحلفات را در رسانه‌ها به راحتی می‌توان دید.

«نماینده»؛ سیده فاطمه موسوی */ انتخابات مجلس دهم در حالی به پایان رسید که یکی از ویژگی‌های مهم این دوره را می‌توان انتخاب لیستی مردم به ویژه در تهران عنوان کرد؛ به گونه‌ای که در این حوزه انتخابیه نتایج انتخابات براساس رأی مردم به لیست‌ها رقم خورد و لیست امید با اختلاف اندکی از لیست رقیب به مجلس راه یابد. (مقایسه اختلاف جزیی را می‌توان با بررسی بین ۱۰ نفر آخر لیست منتخب و سرلیست و سایر اعضای فهرست اصولگرایان مشاهده کرد)

اما پس از انتخابات مجلس دهم و اعلام نتایج ظاهراً رسانه‌های اصلاح‌طلب هنوز هم  تجزیه و تحلیل‌های توهین‌آمیز خود را نسبت به جناح مقابل و سرلیست آن یعنی دکتر غلامعلی حدادعادل دارند که هیچ مبنای منطقی هم پشت آن نیست، ‌ البته شاید خود نیز می‌دانند مرد اخلاق و سیاست همواره حقیقت‌ها را گفته است.

آنچه که این بار ظاهراً رسانه‌های اصلاح‌طلب را درگیر خود کرده اظهارات حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان درباره دخالت دولت در انتخابات است؛ حدادعادل  روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفته بود:‌ «شورای ائتلاف اصولگرایان از دخالت مسئولان دولتی در انتخابات و دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات اظهار نگرانی کرده و نمونه‌های متعددی ذکر شد؛ برخی مسئولان باید بی‌طرفی خود را در اجرای انتخابات نشان دهند، اما آشکارا گرایش خود را به یک جریان سیاسی اعلام کرده و در مجامع مردم را به رأی دادن به نامزد یک جریان خاص دعوت می‌کنند و مسئولان استانی را تشویق می‌کنند که امکانات را در اختیار نامزدهای خاصی بگذارند.

وی تأکید کرد: شورای ائتلاف اصولگرایان از مقامات وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان خواست نسبت به این موارد تخلف بی‌اعتنا نباشند.»

حال، صرف نظر از اینکه این اظهارات بر اساس نظر همه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان بوده که توسط سخنگوی شورا اعلام شده است با نگاهی به برخی رسانه‌ها به راحتی می‌توان دخالت آشکار مسئولان دولتی را در انتخابات مجلس مشاهده کرد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نامگذاری فهرست «امید»   در انتخابات مجلس، گفت: یک شب دیدیم وضع خیلی ناجور است، به ذهنمان آمد یک اسم انتخاب کنیم، صبح آن روز جمع شدیم و بحث «لیست امید را انتخاب کردیم و بعد هم توسط بزرگان جناب آقای هاشمی و خاتمی اعلام شد، این سیر تحولی بود که دنبال شد.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی هم در مرحله اول و هم در این مرحله از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌طور مستقیم و فیزیکی در فعالیت‌های انتخاباتی ورود پیدا کرده و بر طبل طرفداری خود از کاندیدای مورد حمایتش در شهرستان بابل می‌کوبد.

البته این موارد تنها بخشی از آنچه است که در اظهارات دولتی‌ها در حمایت از منتخبان مدنظرشان داشته‌اند.

آنچه حدادعادل از آن سخن به میان آورده نه امر پنهانی است و نه موضوعی که دور از ذهن باشد و وی با توجه به یک تصمیم جمعی خواستار پیگیری این موضوع شده حال اینکه برخی چنان برآشفته اند که هر روز اظهارات دکتر حدادعادل را با یک نوشتار آنچنان که خود می‌خواهند تفسیر می‌کنند ناشی از کج اندیشی‌شان است.

نظر شما