شناسهٔ خبر: 124145 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

حدادعادل:

رفتار سیاسی امام(ره) قبل و بعد از انقلاب جز با درک عرفان تحلیل پذیر نیست

حداد عادل43 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فهم چگونگی پیروز شدن این انقلاب بدون درک رابطه انقلاب با عرفانی که امام می دانستند ممکن نیست؛ رفتار سیاسی امام قبل و بعد از انقلاب جز با درک عرفان تحلیل پذیر نیست.

به گزارش «نماینده»، مراسم رونمایی ازکتاب"تحریرتوحید"سیدحسن خمینی عصرامروزدرکتابخانه ملی برگزارشد.

حدادعادل که به دعوت سیدحسن خمینی  درکنارجمعی ازنویسندگان واساتیدحوزه ودانشگاه حضورداشت به ایرادسخنرانی پرداخت.

حدادعادل دراین مراسم رونمایی از کتاب سید حسن خمینی با بیان اینکه عرفان برای جهان اسلام، عالم تشیع و ایران و انقلاب اسلامی یک سرمایه است، گفت: امام راحل بزرگترین مدرس عرفان نظری در زمان خود و در سیرو سلوک در عرفان های عملی به مقامات بالا رسیدند.

وی تصریح کرد: فهم چگونگی پیروز شدن این انقلاب بدون درک رابطه انقلاب با عرفانی که امام می دانستند ممکن نیست؛ رفتار سیاسی امام قبل و بعد از انقلاب جز با درک عرفان تحلیل پدیر نیست.

حدادعادل با تاکید بر اینکه اگر مبانی فکری تفکر وهابی که چهره آن در داعش قابل مشاهده است در تاریخ اسلام ردیابی کنیم میبینیم خلا عرفان آنها را به اینجا رسانده، گفت: اینکه نمی توانند به ولایت معتقد باشند ناشی از عدم شناخت آنها از هستی شناسی قرآنی و اسلام است.

وی به موضوع عرفان در مقابله با عرفان های کاذب عنوان کرد و گفت: این روزها میبینیم رمان و کتاب های روانشناسانه میخواهد جانشین عرفان حقیقی شود و به جای آب با سراب درمان کنند که این خطر است.

نظر شما