شناسهٔ خبر: 124110 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مازندرانی و آفرین چیت ساز محکوم شدند+جزئیات حکم

دادگاه ۴ متهم امنیتی بازداشت شده که پیشتر سخنگوی قوه‌ قضاییه از صدور حکم آنها خبر داده بود به تحمل ۵ تا ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با اشاره به احکام صادر شده برای متهمان امنیتی دستگیر شده اظهار کرد: دادگاه انقلاب این متهمان را در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

وی ادامه داد: طبق حکم دادگاه، آفرین چیت‌ساز به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: احسان مازندرانی نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده است. داود اسدی و احسان صفرزایی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

علیزاده‌طباطبایی از تصمیم این متهمان برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.

به گزارش جهان، احسان مازندرانی در سال ۸۸ و در جریان فتنه ۸۸ نیز به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و برخی ارتباطات با بیگانگان بازداشت شده بود.

وی پس از رسیدن میرزاده به کرسی ریاست دانشگاه آزاد توانسته بود سرپرستی روزنامه این دانشگاه را عهده دار شود، سرانجام پس از چند ماه با وجود مخالفت دستگاه های مسئول و نظارتی با انتصاب وی به سمت مدیرمسئولی، به این سمت منصوب شد.

نظر شما