شناسهٔ خبر: 124079 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دریادار سیاری: اجازه تجاوز به هیچ کشوری نمی دهیم

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کشوری به مرزهای دریایی و منافع ما تجاوز کند و با اقتدار این مأموریت را انجام می‌دهیم.

به گزارش «نماینده»، امیر دریادارحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ‌ در مصاحبه با رادیو گفت ‌و گو اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک نیروی دریایی سپاه پاسداران توانسته با اقتدار امنیت را در عرصه دریاها برقرار کند و حرکت شناورها را رصد کند.

وی بیان اینکه الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت به طور کامل در مرزهای ایران برقرار است و ما هرچه داریم به برکت خون شهداست، ادامه داد: ایران حدود ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همسایه دارد و ما علاوه بر اینکه تلاش داریم در مرزهای دریایی‌مان امنیت ایجاد کنیم سواحل دریایی را نیز در این راستا مورد توجه داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در عرصه آب‌های متعلق به خودمان با اقتدار منافع‌مان را حفظ کرده‌ایم و نیروی دریایی سپاه و ارتش در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با اقتدار حضور دارند، چنانکه کشوری فکر تجاوز به مرزهای آبی، سواحل و منافع ما در دریا نکند.

سیاری با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کشوری به مرزهای دریایی و منافع ما تجاوز کند و ما با اقتدار این مأموریت را انجام می‌دهیم، افزود: ما معتقدیم که می‌توانیم با کمک کشورهای همسایه امنیت را در منطقه ایجاد کنیم و نیازی به حضور دیگران در این منطقه برای ایجاد امنیت نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما علاوه بر اینکه امنیت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران را تأمین کرده‌ایم تاکنون برای ۲۵الی ۲۶ کشتی از کشورهای دیگر نیز امنیت ایجاد کرده‌ایم، تأکید کرد: حضور ما در دریاها برای نشان دادن صلح، دوستی و اقتدارمان است.

وی با اشاره به رزمایش‌های مشترک نیروی دریایی ارتش با دیگر کشورها، افزود: ما به طور معمول از اول سال رزمایش‌های تخصصی داریم و در آخر سال رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را برگزار می‌کنیم.

سیاری با بیان اینکه به طور معمول وقتی مقامات ارتش یک کشور از بندرعباس و مناطق دریایی ما بازدید می‌کنند در روز آخر رزمایش مشترکی برگزار می‌شود، افزود: امسال اولین هیأتی که از این مناطق بازدید کرد پاکستان بود و ما در روز آخر یک رزمایش مشترک یک روزه برگزار کردیم و این امر باعث آشنایی بیشتر نیروهای دریایی کشورها با یکدیگر می‌شود و ما در آینده رزمایش‌های مشترک یک روزه دیگری نیز خواهیم داشت.

نظر شما