شناسهٔ خبر: 124052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

و هنوز هم رؤیای حمله نظامی!

جان بولتون/1 نماینده سابق ايالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد که اين كشور و رژیم صهیونیستی بارها فرصت حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران را از دست داده‌اند.

به گزارش «نماینده»؛ «جان بولتون»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی فرصت‌های بسیار زیادی را طی 10 سال گذشته برای نابودی توانمندی‌های هسته‌ای ایران از دست داده‌اند. او که خود از جنگ‌طلبان بسیار تأثیرگذار در عرصه سیاسی آمریکاست، بارها افسوس خود از اینکه چرا ایالات متحده در مظان مجادله هسته‌ای با ایران، به کشورمان حمله نکرد، ابراز کرده است.

بولتون در برنامه‌ای که با حمایت مؤسسه مرکز نیروی هوایی اسرائیل در نیویورک برگزار شد در کنار مقامات ارشد نیروی هوایی اسرائیل گفت: «دو کشور به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌گویند «خب چرا تو اول این کار را انجام نمی‌دهی؟» واقعیت این است که حمله آمریکا می‌توانست مؤثرتر باشد، زیرا ما دارای قابلیت‌های بیشتری هستیم.» بولتون که به عنوان رئیس اندیشکده «گیت استون» نیز مشغول کار است، گفت: «وضعیتی که با ایران داریم به طور فزاینده‌ای درحال خطرناک‌تر شدن است. مشکلی با تشویق به حمله به ایران ندارم، زیرا این تهدید هسته‌ای را به شدت خطرناک می‌دانم.» وی در پایان گفت که رئیس‌جمهوری آینده آمریکا با دوره بسیار خطرناکی مواجه خواهد بود که در آن باید درباره استفاده از حمله نظامی علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

نظر شما