شناسهٔ خبر: 123980 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دبیرکل حزب مردم‌سالاری:

شورای اصلاح‌طلبان را در انتخاب رئیس مجلس دخالت نمی‌دهیم/ سخنان سیف بخشی از واقعیات برجام است

کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: شورای اصلاح‌طلبان را در انتخابات رئیس مجلس دخالت نمی‌دهیم.

به گزارش «نماینده» از ایلام مصطفی کواکبیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید پس از تشکیل مجلس فراکسیون مربوطه تشکیل و در فراکسیون در زمینه انتخاب رئیس تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ندارم که بیرون از فراکسیون مربوطه نظر خاصی دریافت و یا تحمیل شود و باید خود اعضای فراکسیون در رابطه با انتخاب رئیس‌ مجلس تصمیم آخر را اتخاذ کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در خصوص سخنان اخیر سیف رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: سخنان اخیر سیف را در ارتباط با برجام قبول داریم و این بخشی از واقعیات برجام است که سیف آن را مطرح کرده است. آمریکا بدعهدی‌هایی داشته و باید در مقابل این بدعهدی‌ها بایستیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همه باید در راستای تحقق برجام تلاش کنیم تا بخشی از مشکلات کشور رفع شود و همه جریان‌های سیاسی باید پای کار باشند.

کواکبیان همچنین در خصوص کرسی‌های نمایندگی مجلس نیز عنوان کرد: پیش‌بینی بر این است که ۱۶۰ کرسی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در مجلس آتی در اختیار جریان اصلاح‌طلبی و ۱۳۰ کرسی در اختیار جریان اصولگرا باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اضافه کرد: معظم‌له بارها فرموده‌اند که برجام بر روی کاغذ معنای ندارد و باید در عمل آمریکایی‌ها برجام را اجرایی کنند. سیف نیز در همین راستا واقعیت‌هایی را اعلام کرده و سوئیفت در عمل محقق نشده است.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان اخیر سیف، تأکید کرد: صحبت آقای سیف این بود که هم بانک‌های اروپایی و هم بانک‌‌های آمریکایی موضوع سوئیفت را اجرایی کنند و هم به این قاعده تن دهند و هیچ ترس و واهمه‌ای از اجرای آن نداشته باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بیان کرد: سخنان سیف براساس واقعیت بوده و امکان دارد برخی از این سخنان ناراحت شوند، اما سخنان سیف عین واقعیت بوده است و حتی اخیراً هم ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد که ما تنها بر روی کاغذ توافق نکرده‌ایم و باید این توافقات در صحنه عمل اجرایی شود.

کواکبیان تبیین کرد:‌ من احساس می‌کنم صحبت‌های آقای سیف در راستای تحقق برجام بوده و وی قصد نداشته که برجام را زیرسئوال ببرد و خواسته تنها مشکلات این طرح را بیان کند تا این طرح به طول کامل توسط طرف مقابل اجرایی شود.

وی در پایان چنین توضیح داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا برجام اجرایی شود و باید آمریکا از موقعیت‌ فعلی عقب‌نشینی کرده و در راستای تحقق برجام گام بردارد؛ البته آمریکایی‌ها در داخل با اختلاف‌نظرهایی مواجه هستند و آنان نیز درگیر انتخابات هستند.

نظر شما