شناسهٔ خبر: 123954 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تفکر آیت‌الله یزدی بر مجلس خبرگان آینده غالب است

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم، تفکر بزرگانی همچون آیت‌الله یزدی در این مجلس یک تفکر غالب است.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های مجلس خبرگان پنجم، اظهار کرد: ترکیب خبرگان پنجم نسبت به دوره‌های گذشته جوان‌تر است، اما از نظر فکری و اعتقادی تفاوت چندانی با خبرگان دوره‌های گذشته ندارد.

وی افزود: همان‌طور که خبرگان در دوره‌های گذشته به وظایف خودش در صحنه‌های گوناگون اجتماع عمل کرده و پشتیبان نظام و رهبری بوده است و به عنوان یکی از بازوان پرتوان رهبری محسوب می‌شده، امیدواریم خبرگان پنجم نیز در همین صحنه با همان شور و نشاط بتواند با وجود ترکیب جوان‌تر، به صورت فعال‌تر در زمینه‌های مختلفی که نظام نیاز دارد و ضرورت ایجاب می‌کند، مدافع جدی ولایت و رهبری معظم انقلاب باشد.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بافت مجلس خبرگان یک بافت انقلابی است، تصریح کرد: علمایی که در این حوزه وارد می‌شوند باید در متن جامعه و سیاست ایفای نقش کنند و از چهره‌های انقلابی باشند.

وی افزود: وقتی ترکیب مجلس خبرگان چهره‌های انقلابی باشد، قهرا مجلس هم انقلابی خواهد بود و انقلابی عمل خواهد کرد.

مجتهد شبستری با اشاره به مقصود رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری، گفت: ما امیدواریم رهبری معظم تا ظهور امام زمان (عج) در قید حیات باشند و دنیای اسلام از برکات وجودی ایشان استفاده کند ولی اگر خدای ناکرده خلائی در این زمینه احساس شد، باید از مهمترین ویژگی‌ها و شرایط چهره‌ای که می‌خواهد جایگزین شود، انقلابی بودن باشد.

وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی بوده تا خروجی و نتیجه رایزنی و تصمیم آن در زمینه رهبری آینده نیز یک چهره انقلابی باشد.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رئیس مجلس پنجم خبرگان رهبری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اظهار کرد: رئیس مجلس خبرگان یک نمادی از فکر اکثریت اعضای خبرگان بوده و طبعا در آن جایگاه یک سلسله شرایط و اولویت‌ها از جمله بحث سنی و شیخوخیت لازم است.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: رئیس مجلس خبرگان باید از نظر علمی، تجربه و توان مدیریتی فردی شاخص باشد تا بتواند در صدر این مجلس به عنوان رئیس آن قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: البته هیچ مشخصه خاصی در قانون اساسی برای رئیس مجلس خبرگان پیش‌بینی نشده، بلکه انتخاب رئیس به رای اکثریت نمایندگان واگذار شده است، ولی به طور طبیعی چهره‌ای برای ریاست خبرگان انتخاب می‌شود که اکثریت اعضا روی آن نظر داشته باشند و فکر، شیوه و اعتقاد او را بپذیرند و بپسندند تا وی بتواند در صدر چنین تشکل وزینی قرار بگیرد.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سطح نظارت بر بقا و استمرار شرایط رهبری در قانون اساسی آمده است، گفت: یکی از وظایف مجلس خبرگان نیز معرفی رهبری و نظارت بر بقا و استمرار شرایط آن است.

مجتهد شبستری تاکید کرد: اعضای خبرگان باید ناظر باشند و ببینند آیا شرایط ذکر شده در قانون در رهبری باقی است و یا از بین رفته است. این مسئله را قانون اساسی مشخص کرده و ارتباطی با یک جریان فکری خاص ندارد.

وی افزود: با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم، تفکر بزرگانی همچون آیت‌الله یزدی در این مجلس یک تفکر غالب است.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در واقع تفکری که به ولایت فقیه اعتقاد راسخ دارد و در مسیر آرمان‌های امام(ره) حرکت می‌کند و در برابر هر انحراف و زاویه‌ای، که بخواهد در مقابل جریان انقلاب و انقلابی بودن و اعتقاد به ولایت فقیه قرار بگیرد، می‌ایستد بر مجلس خبرگان پنجم حاکم است.

نظر شما