شناسهٔ خبر: 123907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حمایت دولت اوباما از غارت ۲ میلیارد دلار دارایی ایران در آمریکا

جان کربی// سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به رأی دیوان عالی این کشور برای پرداخت حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به خانواده‌های قربانیان بمبگذاری ۱۹۸۳ لبنان اعلام کرد که واشنگتن از پرداخت غرامت به این افراد حمایت می‌کند.

به گزارش «نماینده» دیوان عالی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) حکم داد حدود دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران باید به خانواده های قربانیان آمریکایی که در بمب گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.

دیوان عالی آمریکا در حکم خود اعلام کرد کنگره آمریکا با تصویب قانونی در سال ۲۰۱۲ که می گوید از دارایی های بلوکه شده ایران باید برای پرداخت ۲.۶۵ میلیارد دلار به خانواده های قربانیان آمریکایی استفاده شود، اختیارات دادگاههای آمریکا را غصب نکرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته در پاسخ به سؤالی درباره رأی دیوان عالی و اکنش دولت آمریکا به آن گفت: «اول از همه ما با خانواده هایی که عزیزان خود را در حملات تروریستی که ایران از آنها حمایت کرده است ، ابراز همدردی می کنیم. همانطور که پیشتر گفته ایم ما همچنان به محکومیت اقدامات پیشین ایران  و تداوم حمایت این کشور از تروریسم بین المللی ادامه می دهیم.»

وی افزود: «همانطور که من بارها از این تریبون اعلام کرده ام ما چشمان خود را به روی ادامه تمایل آنها به این اقدامات نبسته ایم. من بایستی بگویم که صدور این حکم غیرمنتظره نبود و در راستای مواضعی بود که ما و در زمانی که قانون خواهان پرداخت غرامت می شود، بود. در حقیقت رئیس جمهور در سال دو هزار و دوازده با امضای خود این موضوع را قانونی کرده است و ما از پرداخت غرامت به این خانواده ها حمایت می کنیم.»

نظر شما