شناسهٔ خبر: 123901 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حدادعادل:

بصیرت مردم سیستان و بلوچستان مانع نفوذ تروریست ها است

دکتر حداد/2 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بصیرت مردم سیستان و بلوچستان مانع از گسترش نفوذ تروریست ها از طریق مرزهای جنوب شرقی است و باید این را قدر دانست.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حداد عادل شامگاه دیروز در جشن محوری گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر شهرستان زاهدان اظهار داشت: تروریست ها همواره در تلاش اند تا از طریق مرزهای جنوب شرقی ضربه ای را به تمامیت اراضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران بزنند، اما با هوشیاری مردم و نیروی های امنیتی و نظام روبرو هستند.

وی افزود: با رصد جریان های اخیر در این خطه می بینیم که دشمن به دنبال نفوذ در درون خاک ایران در پی ایجاد تفرقه و قرار دادن مذاهب و وقومیت ها است اما با سد هوشیاری و بصیرت مردم روبرو شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار تروریست ها و گروه های تکفیری بیان کرد: آنان در راستای تفکری صهیونیستی اصل اسلام را نشانه رفته اند و مبارزه با تفکر شیعه سرپوشی بیش نیست، چرا که تکفیری مخالف ترویج اسلام ناب محمدی هستند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود، از تفرقه بين مذاهب مختلف اسلامی به عنوان خطری جدی كه فراروی مسلمانان قرار دارد ياد كرد و اظهار داشت: آنچه امروز از سوی دشمنان اسلام در جهت اختلاف‌افكنی بين شيعه و سنی انجام می‌گيرد، توطئه‌ای مذموم و با هدف ضربه زدن به اصل دين مبين اسلام است كه بايد با مساعی مردم، علما و مسئولان خنثی و بی‌اثر گردد.  

حداد عادل با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان دارای مرزهای طولانی زمینی بوده که خود سرمایه ای الهی بالقوه است اما گستردگی این مرزها تهدیدهای فرا مرزی را نیز افزایش می دهد.

این نماینده مجلس گفت: در آن سوی مرزهای این دیار انواع و اقسام دشمنان انقلاب اسلامی صف کشیده اند که ایمان، باور و بصیرت مردم  علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته سدی در برابر آنان بوده که باید آن را پاس داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بافت قومی و مذهبی حاکم در سیستان و بلوچستان داشته ای غیر قابل وصف است اما تروریست ها همان طوری که در کشورهای همسایه با چنین دیدگاهی پیش رفته اند در تلاش اند که در این دیار مرزنشین نیز چنین تفکری را القا کنند تا بتوانند امنیت جمهوری اسلامی ایران را تحت شعاع قرار دهند.

وی تاکید کرد: اما دشمنان غافل از آن هستند که به برکت جمهوری اسلامی ایران بصیرت و آگاهی بین مردمان ایران زمین به ویژه استان های مرزی افزایش پیدا کرده که باید آن را قدر دانست چرا که تفکری مقاومتی است.

به گزارش «نماینده»، حداد عادل عصر دیروز به منظور شرکت در مراسم محوری شب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر که در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان برگزار شد، به زاهدان سفر کرده است.

نظر شما