شناسهٔ خبر: 123867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عراق گورستان تکفیری‌ها/هلاکت ۶۵۰ داعشی در هیت

عراق/1 اسناد به‌جامانده از تروریست‌های تکفیری در شهرستان هیت از هلاکت ۶۵۰ نفر از آنها در جریان نبردهای نیروهای امنیتی و مردمی عراق برای آزادسازی این شهر پرده برداشت.

به گزارش «نماینده» منابع عراقی از کشف اسنادی در منازل مورد استفاده تروریست‌های داعشی در شهرستان هیت پس از آزادسازی آن خبر دادند که به هلاکت ۶۵۰ تروریست داعشی اشاره می‌کند.

بر اساس این اسناد در جریان نبردهای نیروهای  امنیتی و داوطلب مردمی برای آزادسازی شهرستان هیت، روزانه ۱۵ تا ۲۰ داعشی به هلاکت رسیده که تعداد آنها در طول این عملیات به ۶۵۰ نفر رسید.

این در حالی است که منابع عراقی از هلاکت سرکرده نظامی داعشی‌ها در الانبار در جریان نشستی با جمع دیگری از تروریست‌های تکفیری و نیز انهدام یک انبار بزرگ تسلیحات و مهمات در الرطبه خبر دادند.

یک منبع میدانی در یگان مبارزه با تروریسم عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد ۶۵۰ تروریست داعشی در جریان عملیات آزادسازی شهرستان هیت در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

وی اظهار داشت: فهرست‌های اسامی کشته‌شدگان داعش تروریستی را به دست آورده‌ایم که به هلاکت روزانه ۱۵ تا ۲۰ تروریست اشاره می‌کند که بیشتر آنها عربی و خارجی بودند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم اعلام کرد نشست سرکردگان گروه تروریستی داعش در شهرستان القائم با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ابوخطاب الجزاوی فرمانده نظامی داعشی‌ها در الانبار به هلاکت رسید. همچنین بزرگترین انبار تسلیحات داعش در الرطبه منهدم و تمام نگهبانان آن از جمله نبیل الکبیسی ابوهاجر مسئول این انبار کشته شدند.

آماده‌شدن نیروهای داوطلب مردمی برای عملیات جنوب بغداد

الفرات هم از آماده شدن نیروهای داوطلب مردمی برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق جنوبی بغداد از اشغال تروریست‌های داعشی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای داوطلب مردمی از تقویت حضور خود در شمال استان بابل و آماده شدن برای آغاز عملیات در جنوب بغداد خبر داده‌اند.

برخی مناطق جنوب بغداد شاهد تحرکات تروریست‌های داعشی است که در اراضی کشاورزی پنهان شده و نیروهای امنیتی و مردم را هدف قرار می‌‌دهند که این مسئله مستلزم عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی باغات و مزارع از لوث تکفیری‌ها است.

نظر شما