شناسهٔ خبر: 123741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد/ ۵۷.۵ درصد میزان شرکت کنندگان

پارلمان سوریه/1 کمیته عالی انتخابات سوریه با اعلام نتایج دومین انتخابات پارلمانی و اسامی منتخبان، میزان شرکت کنندگان را ۵۷.۵۶درصد اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»؛ «هشام الشعار» رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه شب گذشته (شنبه) در طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمیته‌های انتخاباتی در تمامی استان‌ها شمارش آرا را به اتمام رسانده و نتایج را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هاشم الشعار، ادامه داد: تعداد واجدین شرایط رأی دهنده ۸ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۹۹۴ نفر بود که از این تعداد ۵ میلیون و ۸۵ هزار و ۴۴۴ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند که درصد مشارکت کنندگان را به ۵۷.۵۶ درصد می‌رساند.

رئیس کمیته عالی انتخابات، در ادامه گفت: هر کاندیدایی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارد حداکثر تا سه روز می‌تواند اعتراض خود را به دادگاه عالی قانون اساسی اعلام کند.

وی افزود: افراد راه یافته به پارلمان، تمامی قشرهای مختلف مردم از جمله پزشکان، مهندسان، کشاورزان، کارگران و هنرمندان را در بر می‌گیرد.

رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه پیش از اعلام اسامی راه‌یافتگان به پارلمان، گفت: در چهار حوزه انتخاباتی در استان حلب، انتخابات ملغی و دوباره بر گزار شد.

دومین انتخابات پارلمانی سوریه (پس از تغییر قانون اساسی در فوریه ۲۰۱۲) چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ فروردین) در اکثر استان‌ها به غیر از رقه و ادلب و مناطقی که تروریست‌ها در آن حضور دارند برگزار شد.

نظر شما