شناسهٔ خبر: 123720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

توافق هسته‌ای برای اسرائیل خوب بود

رژیم صهیونیستی

به گزارش هفته نامه «نماینده»؛ وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هفته پیش در اظهارنظری مدعی شد، عدم تمایل آمریکا برای وارد کردن فشار بیشتر به ایران باعث شد توافق بهتری به دست نیاید.

«یوال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی طی اظهارنظری درباره توافق هسته‌ای ایران مدعی شد که مفاد این توافق بدتر از این هم می‌توانست باشد و برجام آنقدرها هم که گمان می‌کردند، بد نشده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، اشتاینیتز با بیان اینکه در این توافق حفره‌هایی وجود داشته و اینکه می‌شد توافق بهتری نیز به‌دست آورد اما تصریح کرد که توافق بدتری نیز امکان حاصل شدن داشت.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه آمریکا از قبل به این رژیم گفته بود که توافق هسته‌ای با ایران را می‌خواهد، تصریح کرد لازمه توافق بهتر، فشار بیشتر بر ایران حتی فشار نظامی بود و دلیل به‌دست نیامدن یک توافق بهتر این بود که آمریکا تمایلی نداشت این ریسک را انجام دهد.

وی دو سالی را که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه توافق هسته‌ای را اداره می‌کرد، «نبرد سخت» توصیف کرده و اضافه کرد: «عده‌ای در آمریکا و همچنین گمان می‌کردیم که آنها زیاده‌روی کرده‌اند و اشتباهی را که کسینجر در دیدار با چین انجام داده و نقشه دنیا را تغییر دادند، تکرار کردند. »

اشتاینیتز از پاسخ به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی بدون توافق راحت‌تر بود، امتناع و تأکید کرد که جنگ این رژیم علیه توافق هسته‌ای، روابطشان با آمریکا را بهم نزده است.

نظر شما