شناسهٔ خبر: 123688 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

خاطره هاشمی از نحوه رفتار با فرزندی که منحرف‌شده است

هاشمی رفسنجانی و مهدی پدر شهید می‌گوید: وقتی فهمیدیم که راه مجاهدین خلق انحرافی است و فرزندمان به انحراف کشیده شده است بلافاصله عکس و مشخصات او را در اختیار مقامات مسئول قرار دادیم که او را بگیرند و اعدام کنند.

به گزارش «نماینده»، هاشمی رفسنجانی در رویدادهای سال ۱۳۶۰ خود، مطلب آموزنده‌ای از یک پدر شهید که فرزند دیگر او جزو منافقین بوده و اعدام‌شده است، می‌آورد:

۱۴ دی‌ماه ۱۳۶۰:

"محمد یحیوی پدر دو جوان که یکی در زندان اعدام و دیگری در جبهه شهید شده است در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من نه از اعدام فرزند منحرفم ناراحت شدم، چرا که اطاعت از امر امام بود و نه از شهادت فرزند دیگرم، چرا که شهادت ایده و آزادی او بود.

وی افزود: وقتی فهمیدیم که راه مجاهدین خلق انحرافی است و فرزندمان به انحراف کشیده شده است بلافاصله عکس و مشخصات او را در اختیار مقامات مسئول قرار دادیم که او را بگیرند و اعدام کنند و او را گرفتند و اعدام کردند. "[۱]

این خاطره در کنار دیگر اظهارنظر هاشمی در کتاب خاطراتش قابل‌تأمل است، مطابق خاطرات هاشمی رفسنجانی، وی در سخنرانی سال ۱۳۶۹ در جمع روحانیون، وعاظ و ائمه جماعات تهران بیان می‌دارد: "ما باید مواظب باشیم بچه‌هایمان گمراه نشوند و این از وظایف شماست".[۲]

[۱] - کتاب سخنرانی های هاشمی رفسنجانی، زیر نظر محسن هاشمی، رویدادهای سال ۱۳۶۰، صفحه ۲۴۹

[۲] - خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ سال ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی، صفحه ۶۹۲-۶۹۳
 

نظر شما