شناسهٔ خبر: 123618 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی اعلام شد

امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور از آغاز تبلیغات نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس از دوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری گفت : همه احکام و مقررات مربوط به مراحل مختلف مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مرحله دوم نیز صدق می کند.

وی افزود: بر این اساس، تبلیغات انتخابات از دوم تا نهم اردیبهشت به مدت یک هفته ادامه دارد و ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری، یعنی دهم این ماه متوقف می شود.

امیری همچنین از انتشار تعرفه های مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد و گفت : با توجه به اینکه تعرفه های مرحله نخست انتخابات برای این مرحله قابل استفاده نیست تعرفه های جدید با شاخص های امنیتی لازم در چاپخانه هایی که اسکناس چاپ می شود تهیه شده است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با تبیین دیگر تمهیدات برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: هرچند ۱۸۰۰ بخشدار، ‌ فرماندار و دیگر مدیران ذی‌ربط انتخابات در مرحله نخست آموزش های لازم را کسب کردند متولیان امور انتخابات در ۲۱ استان که انتخابات در آن به دور دوم کشیده شده است در جلسات توجیهی ۵ منطقه شرکت می کنند.

وی با اشاره به هماهنگی کامل با شورای نگهبان قانون اساسی برای مرحله دوم انتخابات افزود: ستاد انتخابات کشور نیز به طور مستمر در موعد مقرر تشکیل جلسه می دهد و شرایط را بررسی و رصد می کند تا تدابیر لازم را در هر جای لازم اتخاذ کند.  

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۱۳۸ نامزد برای کسب ۶۹ کرسی باقیمانده در حوزه های انتخابیه ۲۱ استان دهم اردیبهشت برگزار می شود.

نظر شما