شناسهٔ خبر: 123561 - سرویس «نماینده کاغذی»
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

هفدهمین شماره هفته‌نامه «نماینده»

صفحه اول شماره هفدهم هفته نامه نماینده ۹۵/۱/۲۱

«هفته‌نامه را ورق بزنید»

 

«نماینده» - اولین شماره هفته نامه«نماینده» در سال ۹۵ از صبح امروز شنبه، ۹۵/۱/۲۱در کیوسک های مطبوعاتی تهران عرضه شد.

در این شماره می خوانید:

-سیاست-

در صفحه سیاست پرونده ویژه ای با عنوان "تهرانی ها منتخبان خود را بهتر بشناسند" گشوده شده است، در این پرونده سید مرتضی نبوی"عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام" به واکاوی نتایج انتخابات هفتم اسفند پرداخت.

محمد هاشمی"رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" نیز در گفتگو با هفته نامه «نماینده» در خصوص حضور نیروهای ناشناخته در فهرست امید توضیح می دهد.

-چرخ اقتصاد-

با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به نام"اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" صفحه چرخ اقتصاد در گفتگو با دبیرکل خانه اقتصاد ایران نگاهی به روند اقتصاد مقاومتی در نظام اقتصادی ایران انداخته است.

"پیش بینی غلط بازار شب عید" گزارشی است که صفحه چرخ اقتصاد به آن پرداخت.

"تبعات منفی ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران" هم یادداشت اختصاصی این شماره را به خود اختصاص می دهد

-بهارستان-

بهارستان نشینان پس از پایان تعطیلات نوروز و آغاز به کار جلسات مجلس، بودجه ۹۵ را در دستور کار قرار داده اند تا تکلیف آن مشخص و سپس با تائید شورای نگهبان از بهارستان به پاستور فرستاده شود، براین اساس در شماره جدید هفته نامه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه از نارضایتی نمایندگان نسبت به اختصاص بودجه های حداقلی و محقق نشده سخن می گویند.

محمد رضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه نیز در گفتگو با هفته نامه «نماینده» به چشم انداز بودجه ۹۵ اشاره کرد و می گوید: «تبعات سیاسی، مانع حذف یارانه سه دهک بالا در سال آخر دولت خواهد شد».

"کمیته ۷ نفره اصولگرایان چه اهدافی را دنبال می کند"؟

این پرسش را از سید حسین نقوی حسینی مطرح کرده ایم و او پیرامون آخرین اقدامات کمیته ۷ نفره اصولگرایان که توسط منتخبان مجلس دهم شکل گرفته توضیح داد.

-دیپلماسی-

«روح برجام» دبه جدید آمریکا

صفحه دیپلماسی هم در این شماره به معرفی سه چهره خبر ساز می پردازد و در گزارشی بدعهدی اوباما را درخصوص برجام زیر ذره بین قرار داد.

-منهای پایتخت-

۱۰ اردیبهشت زمان برگزاری انتخابات دور دوم مجلس تعیین شده بنابراین برآن شدیم تا در اولین شماره هفته نامه در سال جدید نقشه ای از کنش و واکنش جریان های سیاسی در حوزه های انتخابیه ای که انتخابات در آن به دور دوم کشیده شده ترسیم کنیم.

در گفتگو با حجت الاسلام طاهری، پشت پرده عزل فرماندار گرگان در آستانه دور دوم انتخابات را جویا شدیم، این گفتگو خواندنی است.

-جامعه و فرهنگ-

"ازدواح و طلاق" سوژه صفحه جامعه و فرهنگ است، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با هفته نامه «نماینده» پیرامون ازدواج و موانعی که پیش روی جوانان قرار گرفته می گوید. در همین صفحه مقایسه آمار ازدواج و طلاق کشور در ۹ ماهه سال ۹۳ و ۹۴ هم منتشر شده است.

-چهره ها در قابی متفاوت-

در کافه گپ این هفته سراغ «احمد توکلی» رفتیم و صحبت از ریزه کاری های زندگی این نماینده مجلس گپ و گفتی خواندنی را رقم زد.

نظر شما