شناسهٔ خبر: 123546 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صالحی: طرف مقابل برجام سستی کند، واکنش مناسبی نشان خواهیم داد

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر طرف مقابل برجام سستی کند، واکنش مناسبی نشان خواهیم داد، گفت: انسجام برجام آنقدر قوی است که طرف مقابل به خودش اجازه نخواهد داد مشکلی ایجاد شود.

به گزارش «نماینده»، مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. صالحی در این دیدار در سخنانی کوتاه تحلیلی از مسائل مربوط به برجام و اوضاع سیاسی کشور ارائه کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سال ۹۵ در بعد اقتصادی سال خوبی خواهد بود، حضور مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه در سازمان انرژی اتمی ایران را نشانه همدلی، همزبانی و همراهی دو دستگاه دانست و دستاورد کار مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را شاهکاری ارزشمند خواند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به‌ درستی در رابطه با برجام حساس است و تلاش زیادی کردند تا برجام به سرانجام برسد.

صالحی با بیان اینکه در برجام و مذاکرات هسته‌ای ممکن است نکاتی باشد که مورد ایراد قرار بگیرد، ادامه داد: از نظر حقوقی هم ممکن است نکته‌ای موجب سوء استفاده طرف مقابل قرار گیرد، اما در عین حال انسجامی که در برجام وجود دارد، آنقدر قوی است که طرف به خودش اجازه نخواهد داد مشکلی ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری طرف مقابل به منظور ادامه اجرای صحیح برجام، عنوان کرد: قاطعانه عرض می‌کنم مطابق نظر مقام معظم رهبری به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که اگر طرف در انجام وظایف خود سستی کند، عکس‌العمل مناسبی نشان خواهیم داد.

صالحی تصریح کرد: با اینکه آنها مقداری بدقلقی کرده‌اند، اما کارها خوب پیش می‌رود و الحمدلله شرایط مناسب است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انتقادات از طرف دوستان دلواپس هم در جای خود خوب است به شرطی که موجب اختلافات درونی نشود و مجموعاً به سمت منافع ملی حرکت کنیم. عده‌ای در انتقادات خود فقط نگاه سیاسی دارند و هر کاری کنیم قانع نمی‌شوند. عده‌ای دیگر هم از روی ناآگاهی نظر می‌دهند که با استدلال صحیح و اطلاع کافی مجاب خواهند شد. اطلاع‌رسانی کافی در خصوص موضوعات برجام از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران و رسانه‌های جمعی موجب آگاهی بیشتر و برداشت صحیح از دستاوردهای فرزندان غیور این ملت خواهد شد.

در این دیدار که سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل، مجید تخت‌روانچی معاون آمریکا اروپا، حسن قشقاوی معاون امور کنسولی و مجلس، ‌حسین جابری ‌‌انصاری سخنگو، هادی سلیمان‌پور رئیس مرکز آموزش و پژوهش، شمسیان قائم مقام معاون اداری مالی وزارت امور خارجه و تعداد زیادی از مدیران کل این دستگاه حضور داشتند، برخی از مسئولان وزارت امور خارجه از جمله قشقاوی نیز سخنانی ایراد و ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند صالحی در خلال مذاکرات، برخی مسائل روز کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نظر شما