شناسهٔ خبر: 123525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید در موضوع تحریم‌ها ضد ایران، سرسخت‌تر باشیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه با رسانه صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت واشنگتن به ویژه کنگره این کشور از رژیم صهیونیستی، اظهارات خصمانه‌ای ضد ایران مطرح کرد.

به گزارش «نماینده»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اراضی اشغالی با رسانه صهیونیستی مصاحبه کرده و ضمن تکرار مخالفتش با برجام، اظهارات خصمانه علیه ایران مطرح کرد.

«پل رایان» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که به همراه هیاتی فراحزبی از کنگره عازم اراضی اشغالی شده، با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» با این مقام ارشد کنگره آمریکا مصاحبه‌ای ترتیب داد و نظرات او را درباره موضوعاتی از قبیل برجام، ایران و روابط واشنگتن- تل‌آویو جویا شد.

در ابتدا خبرنگار صهیونیست از رایان پرسید: «من در نشست آپیک بودم و سخنرانی شما را شنیدم. من بخشی از نظرات شما درباره توافق ایران(برجام) را شنیدم. شما فکر می‌کنید که (برجام) "وحشتناک" است».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که همواره مخالفتش با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرده است، ‌در پاسخ گفت: «بله این موضوع درست است» (برجام وحشتناک است). همه نظرات من درباره توافق ایران را به خوبی می‌دانند».

او ادامه داد: «من در مجلس نمایندگان با آن(برجام) جنگیدم اما ما به دلیل روشی که رای‌گیری درباره آن پیش رفت، ‌نتوانستیم توفیق یابیم. اکنون مساله، اجرای آن است و موضوع ملتزم کردن ایران به قولش است و اینکه اطمینان حاصل کنیم ما از هیچ یک از دیگر تحریم‌ها لغزش نکنیم و پا پس نکشیم».

عضو ارشد کنگره آمریکا تصریح کرد: «اجرا، نظارت و نگهداری و حفاظت از دیگر تحریم‌ها و اطمینان حاصل کردن از اینکه تحریم‌های دیگری رفع نشوند. این موضوع دسترسی به دلار آمریکا از سوی ایران و دسترسی آن به سیستم مالی آمریکا که بخشی از این توافق نیست و نباید باشد، من را نگران می‌کند. چنین موضوعی همان نگرانی از لغزش از تحریم‌ها و دادن امتیازات بیشتر را شامل می‌شود».

در ادامه این مصاحبه خبرنگار صهیونیست از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره آزمایش‌های موشکی ایران سوال کرد که او این اقدامات را «نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل» خواند.

رایان افزود: «ما باید در سیاست‌مان در قبال ایران، موضع سرسختانه‌تری اتخاذ کنیم و ما در این باره با دولت(باراک اوباما) اختلاف نظر داریم و درباره اینکه برای اطمینان از عدم لغزش از تحریم‌ها چه باید بکنیم و اینکه ما باید در موضوع تحریم‌ها سرسخت‌تر باشیم».

عضو ارشد قوه قانونگذاری آمریکا با سوالی درباره اینکه «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوریخواه از یک سو درباره برچیدن برجام حرف می‌زند و از سوی دیگر از لزوم اجرای دقیق آن، مواجه شد.

نظر شما