شناسهٔ خبر: 123501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پشتیبانی "روسیه، ایران و حزب‌الله" از سوریه بسیار مهم بوده است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: پشتیبانی روسیه، ایران و حزب الله از سوریه برای پاکسازی این کشور از تروریسم بسیار مهم و فعال بوده است.

به گزارش «نماینده»، رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های روسی "ریا نووستی" و "اسپوتنیک" با اشاره به پشتیبانی دوستان این کشور اظهار داشت: حمایت روسیه برای رسیدن به این نتیجه (پاکسازی سوریه از تروریسم) بسیار مهم و فعال بوده است، پشتیبانی دوستان در ایران و همچنین حزب الله نیز همینطور. علاوه بر این گروهای دیگری در سوریه هستند که در حال نبرد در کنار ارتش هستند.

بر اساس گزارش العالم، بشار اسد درپاسخ به این سؤال که به رئیس جمهوری که کشورش با مشکلی مشابه با سوریه مواجه شود، چه توصیه‌ای خواهد داشت، گفت: آرزو دارم که هیچ کشور و یا ملتی به مشکلاتی که سوریه به آن دچار شد، گرفتار نشود. ما با مشکلاتی غیرانسانی روبرو شدیم. در دنیای امروز قانون بین الملل و اخلاق در کار سیاسی وجود ندارد و هر اتفاقی ممکن است در هر نقطه از دنیا روی دهد.

بشار اسد افزود: با توجه به تجربه‌ای که در سوریه داشتیم، تأکید می‌کنم که هرگونه تعصب جامعه را ویران می کند. در صورت بروز چنین بحرانی در هر کشوری، نخستین چیزی که هر مسؤولی باید بداند این است که این مردم هستند که از کشورشان محافظت می کنند، بنابراین اگر بخواهد اقدام مشخصی را برای حل بحران انجام دهد، باید این راه حل و یا روش مرتبط با خواست و تمایلات و تاریخ و آداب و رسوم مردمش باشد. راه حل از خارج امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: ممکن است که دوستانی از خارج بیایند و کمک کنند، مانند روسیه و ایران که امروز در حال کمک به سوریه هستند، ولی اگر اراده ای در داخل نباشد و روابط خوبی بین دولت و مردم برقرار نباشد، هیچ راه حلی امکان پذیر نخواهد بود. این مهمترین درسی است که ما فرا گرفتیم.

بشار اسد گفت: ما از مدتها قبل فهمیده‌ایم که غرب صادق نیست ... دولتهای غربی صادق نیستند و سیاستهای آنها به دور از اصول و قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد است و نمی‌توان در حل مشکلات به غرب اعتماد کرد.

بشار اسد تأکید کرد: هر اندازه که دوستان بهتری داشته باشید، حل مشکل سریعتر و با خسارتهای کمتر انجام خواهد شد، به همین دلیل هر مسؤولی باید کشورهای دوست را به درستی انتخاب کند تا در هنگام بحران در کنار (کشور) او بایستند.

نظر شما